Den hemliga jackfickan...

Vaknar och...
 
 
... blir besviken.
Nu när trädgårdsmöblerna är ute och allt.
Bakslag på vårkänslorna idag minst sagt och man läker INTE lika bra i nacken när det är regn...
Så det så!
 
Sonen, partynissen, kom hem 10 minuter efter utsatt tid igår.
 
Jag ringer när klockan är 23.05, sonen svarar och jag hör att han tokcyklar (flås, flås).
Mamma Madde:
- Var är du?
Sen son:
- Jag är vid... hm... Wallers.
Grinig morsa:
- Mhm, men du, du skulle ju vara hemma för fem minuter sen.
Sen son:
- Ja, jag vet, men jag hittade inte cykelnyckeln, jag letade och letade och sen hittade jag den i MIN HEMLIGA JACKFICKA i jackan.
 
Skeptisk morsa:
- Hemlig jackficka...?
Jaha du, ja DEN var ny, hur svårt kan det vara att hitta en cykelnyckel om man vet att man har en hemlig jackficka?
Det kan ju inte ta så lång tid att leta igenom alla sina ICKE HEMLIGA jackfickor och sen den "hemliga" jackfickan.
 
Sen son:
Jamen jag glömde ju bort att jag har en hemlig jackficka, den är ju hemlig...
 
Jag gav upp, kändes som moment 22 att försöka resonera med en tonåring som vet att han är sen och har världens sämsta ursäkt.
Nåväl, han kom hem i rimlig tid i alla fall!
 
Första fästingen är för övrigt plockad på hunden igår.
RYS!!!!
Jag har haft klåda och inbillade fästingar på hela kroppen och i håret sedan jag tog fästingen.
Bara jag skriver om detta så börjar det klia och bita igen.

Usch, det är NU man ångrar att man har en bortskämd hund som får sova i sängen, jag vill gärna byta bort fästinghärden Milou mot en undulat med lika glatt humör.
Alternativet är att jag badar henne idag och sen sätter på sån´t där fästingmedel i nacken på henne...
Suck, ja jag får väl göra det jobbet då.
 
Idag får vi allt skjuta upp hundpromenaden, jag har ingen lust att gå ut och gå i regnet.
Vädret ska ju bli bättre framåt dagen så vi avvaktar lite.
Nu ska jag ta några varv på en sjal, ta lite mer kaffe och se på morgon-tv.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0