Det tål inte jag som bekant...

Idag har jag sytt...
 
 
... och GÖR faktiskt fortfarande.
Två barnklänningar står på schemat, jag tänkte att jag måste sätta lite fart här till sommarsäsongen...
 
 
 
 
Gjorde även det där testet att sy på passpoalen med blixtlåsfoten och det gick jättebra...
 
 
... testade med det röda passpoalbandet som jag INTE skulle ha, för det lila ville jag inte slösa på.
 
Dock SKA jag köpa mig en riktig passpoalfot ändå, då blir det liksom perfekt när man syr på passpoalen eftersom den foten har som i en skåra som gör att man syr "precis", med blixtlåsfoten måste man vara überförsiktig för att inte sy fel så det blir svajigt i sömmen.
OCH SÅNT...
Tål ju inte jag som bekant.
 
 
Kaninburen har kommit ut för säsongen, sonen och sambon bar ut den och ställde den på plats.
Jag försökte sätta mig ute i solen en stund idag och virka, men solen ville liksom inte riktigt ta sig i kragen och komma fram.
Då gick jag in och fortsatte sy, och det ska jag fortsätta med 
ett tag till nu innan jag sätter mig och tittar på "Mästarnas mästare", återkommer lite senare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0