Får dåligt samvete...

Nej...
 
 
... hon tänker INTE gå upp...
 
 
...och ligger fortfarande kvar inborrad och OÅTKOMLIG...
 
 
Det är min vovve det, inte lik sin matte för fem öre!
 
Uppe och idag har jag värk igen.
"Värkar" vara varannandags principen som gäller här, men jag är på gott humör ändå!
 
Igår såg jag, sambon och morsan...
 
 
"Osage County" med bla Meryl Streep och julia Roberts i huvudrollen.
 
Min fråga efter den här filmen är:
Har Meryl Streep NÅGONSIN spelat dåligt eller ens fått en dålig roll...?
Hon är ju helt suverän och så även i denna filmen!
 
Man kan väl säga att det handlar om familjerelationer, dysfunktionell familj...
Ja, och INGEN spelar dåligt i filmen, men Meryl överglänser alla.
Både rolig och  mycket svart, ibland fastnar skrattet i halsen och det blir bara obehagligt.
Vi kopplade upp datorn till tv´n via sladd och såg den på "Swefilmer" (mkt bra kopia och lagligt enligt sambon).
Ger den:
tummar upp av fem möjliga.
 
Sen såg jag "Tillbaka till Homs" efter det...
 
 
... dokumentär från DOX som handlar om en fotbollsspelare i a-laget i Syrien som blev rebell.
Den handlar om inbördeskriget, fruktansvärd MEN MYCKET VIKTIG.
Lämnade en mycket obehaglig bild kvar på näthinnan...
 
 
Se den, finns på SVT Play eller se reprisen.
Vi lever i en tid där vi blundar för verkligheten i världen...
Så även JAG, som sitter i min röda Ikea-soffa och får ont i magen.
Men jag är trygg.
Usch, jag kan få så himla dåligt världs-samvete ibland för att man gnäller på arbetslöshet och annat när det finns dom som har en sådan här vardag.
 
Min/våran kväll igår, nu ska jag ut och gå i det underbara vädret.
Vi ses senare.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0