From som ett lamm...

Vilken dag detta blev...
Arg som ett bi blev from som ett lamm.
 
Arbetsförmedlingen:
ÄNTLIGEN fick jag en tjomme som lyssnade.
ÄNTLIGEN fick jag en plan som låter vettigare än deras andra dravel.
ÄNTLIGEN får jag vara som ALLA ANDRA arbetssökande.
ÄNTLIGEN!!!!!
 
Jag har dessutom fått en "personlig handläggare" nu, dock inte killen jag pratade med idag som var jättetrevlig.
Jag var där och pratade med honom i exakt en timme.
Det var som att dra ut en propp och släppa ut allt skitvatten och nackvärken lättade lite bara av besöket på AF.

Jag som vara så laddad att bita skallen av någon idag...
Det slapp jag.
 
Handel och sen hem.
Så var det dags för mig och sonen att röja upp på hans rum lite, vi städade ur hans bokhylla och han fick bära upp det på vinden.
Slängde en hel del och även från hans garderob...
Det gick inte HELT smärtfritt.
 
Så blev det sommar...

Och med det menar jag att det kändes som sommaren kom idag.
Moster Puff kom och hon, mamma, jag och sonen gick ut och satte oss och solade i trädgården i bersån.
Det var jättevarmt och Piff & Puff glappade på om både ditten och datten i vanlig ordning, det kändes så (och det här tycker man enbart i början av sommaren kan jag säga...) trevligt och mysigt.
Eller dom är ju alltid mysiga och roliga, men till och med det intetsägande blurret med blandade ANEKDOTER FRÅN FÖRR var sååååå mycket sommar!
Och hemtrevligt.
Sonen och jag tittade lite då och då på varandra och fnissade, Piff & Puff in da house!
 
 
Milou satt på första parkett i morsans knä och njöt hon också.
 
Ja, det blev en himla bra dag.
Jag känner mig så mycket mer nertaggad och GLAD.
Jag återkommer imorgon.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0