Har Paco Rabanne i näsan och det är inte behagligt...

God morgon!
 
Här sitter jag och HELA LÄGENHETEN är indränkt i en parfymdimma....
Paco Rabanne "1 Million" närmare bestämt.
Host, host och astmaattack på det.
 
Sonen som varit i London har köpt parfymen som tydligen ALLA kidsen har på hans skola och min fråga på detta påstående var:
- Men herregud, får ni ha såna här starka parfymer på skolan, hur går det med dom som är allergiska i skolan då?
Tänk alla lärare som ska ha dom här parfymångorna i klass efter klass på mornarna, jag tuppar av här hemma av ETT BARN.
Tänk ett helt klassrum då.
Rys.
Och andra barn som har allergier, dra mig baklänges.
 
Alltså jag har inte parfymallergi men jag tål, som jag skrivit förut, inte vissa parfymer och tvättmedel eller sköljmedel.
Vissa sådana produkter ger mig någon form av allergireaktion som att det börjar klia i halsen, jag börjar harkla mig, halsen svullnar upp, näsan täpper igen...
Och det är inte behagligt.

Vi kan ta exemplet att förr när sonen bytte hem mellan oss, var han tvungen att byta kläder när han kom hit för hans pappas tvättmedel (el.sköljmedel) var så starkt så jag fick problemen beskrivna ovan.
Nu har dom nog bytt tvättmedel för nu känner jag INGEN stark doft när han kommer hit och han behöver inte byta kläder.
 
Mamma köpte "Via" häromsistens som är ett av dom tvättmedel jag inte tål, och jag fick säga till henne att slänga förpackningen och så fick hon ta av vårat tvättmedel istället.
Alltså hennes tvättmedelslukt satte sig i våra kläder och sänkläder när man tvättade efter henne, om man inte noga tvättade ur tvättmedelsfacken efter hennes tvättar.
Via är BEDRÖVLIGT ur synpunkten "parfymallergi".
 
Och nu vädrar jag i lägenheten, försöker få bort Paco Rabanne så gott det går.
Har ont i halsen.
Men Paco verkar sitta fast i snoken.
Det kanske lättar när jag kommer ut och går om en stund, dessutom är Paco tyvärr förbjuden att använda på "mina" veckor för sonen.
Sonen får hålla tillgodo med den mildare parfymen han fick av mig i julklapp som funkar väldigt bra för "folk som mig" som har lite problem med lite för starka parfymer.

Nu ska jag och vovven ut och röra på oss, sen ska jag iväg på något som har med jobb att göra.
Har faktiskt blivit uppringd av ett assistansföretag som sett min profil på "Mina sidor" på AF.
Återkommer i den frågan senare.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0