Kom tillbaka...

Sommaren är här enligt vädertjejen på Tv4.
I alla fall i södraste sverige, meeeeeeen...
Till helgen blir det varmare här också igen, 15-16 grader än inte så kul när man blivit bortskämd med 22.
(Kom tillbaka nu supervärmen)
 
Känner mig så himla nöjd...
Halv åtta var jag klar med ALLT hemmaplockfix, nu har jag slappat en stund med tidningen och när jag bloggat klart ska jag gå och posta sjalen, vipsa av golven med dammsugaren och sen...
Ja, vem vet?
Dagen är som ett underbart, oskrivet blad.
Me like.
 
I tidningen var det idag en lägenhetsannons på en flådig lägenhet i innerstan där det stod som slutkläm i annaonsen:
"Välmående liten förening med god ekonomi som tillåter JURIDISK PERSON som köpare".

Vad menar dom med det?
 
Menas det som att att det ENDAST tillåts att en sk "juridisk" person får köpa och att vi andra "icke juridiska" personer får köpa?
Eller menas det att dom helst vill se att en juridisk person ska köpa?
Alltså jag blev inte klok på den där formuleringen och fick känslan av att det var lite lägenhetsköpar-rasism.
Typ "Vi vill inte att vem som helst ska köpa lägenheten och bo här"...
Typ så.
 
Nä hörrni, nu ska jag och vovven ta en liten promenad till posten och posta sjalen, vi ses lite senare så får vi se vad jag hittat på idag.
Ha en bra dag i solen!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0