Sockret bestraffar mig...

Vaknar med huvudvärken från helvetet idag!
Känns som min högra sida är helt inflammerad i skallen, men jag VET vad det beror på och vad boven heter:
Godis.
 
Jag har ju haft lite godis kvar som jag snaskat då och då på sen jag köpte och det är inte bra alltså, det blir sockerbakfylla så det heter duga nu när jag inte ätit på så länge som innan jag köpte godis nu.
Åtgärd:
Jag kör smoothies igen.
Jag gjorde ju det igår med jag hade ju ätit lite godis under dagen ändå, och idag gav skallen upp, sockret har bestämt sig för att bestraffa mig.

Jag som ska på möte på AF idag, jag får ta alvedon och ut och gå nu så kanske det lättar...
Kul jul!
Nä, som sagt, det får bli smoothies på kvällarna igen, då mår man bättre.
 
Så stör sommartiden mig på ett sätt här...
 
Alltså jag vaknar ju 06 idag, men "på riktigt" nu med sommartid så är ju klockan redan 07.
Och jag som varit så glad åt det där att "vakna i ottan", inte som igår dock vid 03.20 men 06 tycker jag är TOPPEN och att den biologiska innre klockan vill vakna tidigt.
Men så är det ju inte nu, klockan är ju 07 numera.
 
Jag ska ställa klockan på "riktiga tiden" 06 så jag kommer i fas med "ottan" igen, så nu kommer jag enligt vintertid gå upp vid 05 och lagom när kroppen vant sig vid det...
Då är det ju dags att ställa om klockan igen.
Nåväl, jag vill ha mer tid på morgonen så SÅ får det bli!
 
Fördelen att det blir sommartid är dock LJUSET och att det är ljust längre på kvällen och man kan sitta och sy i klokt ljus länge samt tex rita av mönster sent för att man ser linjerna ordentligt utan att rita av fel!
Nä hörrni...
Sitta här och slösa bort tid på att gnälla och blogga när jag redan sovit bort min morgon, alvedon och så UT och röra på fläsket ihop med Milou!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0