Bye-bye sma turista...

Tjena mors igen!
Höstluft ute?

Nej, jag hade visst fel, det var jättevarmt precis som vanligt.
 
Idag blev det Brissund...
 
 
... och första halvtimmen var det lite mjölk-sol och sen sprack det upp och blev klarblått.
Det blev smällhett, nästan ingen vind, det var nästan så jag ville att det mjölkiga skulle komma åter.

Syster-Yster skickade ett sms från Åminne och det var hör och häpna SOL!
Va, i Åminne, det kan inte vara sant!?
Hon ljög säkert, eller vad säger ni Nybyggarna?
Nej då, vi får väl tro´na när hon skrev att hon satt på Åminne-playan och läste och badade och hade 23 grader i havet.
Jag hade MINST lika varmt i plurret på min sida, om inte varmare.
 
Milou var överlycklig och fick springa fritt från och till och jaga lite rabbis, fiskelägret var helt tomt.
Vid ett tillfälle satt jag och teckande när jag helt plötsligt hör en häst frusta och en gubbe ropa:
Ta hunden!
Två "äldre" (typ 60+) på varsinn fjording hade dykt upp från ett buskage, jag hörde dom inte eftersom hästar har ju inte en motor direkt.
 
Milou tyckte dom där jättarna var lite läskiga, kom direkt när jag kallade in henne för hon tyckte nog att dom var lite väl stora när hon varit där och vänt.
Den ena hästen var supercool, den andra backade in en rosenbuske med ägare och allt.

Jag kopplade Milou och gick fram och hälsade.
Blev allt lite avis och tänkte på hela min egen ungdom när jag själv ridit år ut och år in längs havet, Själsö, Brissund, Lummelunda.
Jag-vill-också!!!!
Hästarna luktade så gott.
Vill ha.
 
Annars blev det en hel del filosoferande om beslut, skissande, planering av en klänning, en massa prat i telefon, läst, tänkt och ja...
Det har varit skönt.
Badat mycket har jag gjort också och skippade överdelen av bikinin när jag badade, jag var ju solokvist liksom.
 
När vi kom hem förberedde jag mat och sen gick jag och Milou en promenad runt muren, och vad TYST stan var!
Chockerande tyst.
Jättetyst.
 
Nästan inga bilar, inte så mycket folk förutom längs strandpromenaden där kvarvarande Medeltids-tjofräsare som säkert skall åka nattbåten hem.
Som i ett trollslag så vart det bara folktomt i övrigt i stan.
 
Ja, nu har man fått tillbaka "sitt" Visby igen, sin underbara stad och sin underbara ö.
Jag är ju inte ett fan av alla turister fastän jag kan tycka det är kul när man går ut på kvällar och så, men...
Dagtid sommartid är inte Visby "min" stad, undviker stan om jag inte måste göra ärenden och då gör jag det fort som blixten.
I hate it.
Nu älskar jag det igen, jätteälskar.

Det var som att trycka på en knapp så var den nästan tom!
 
 
Bye-bye sma turista, vi ses nästa år igen! 
(eller helst gärna inte)
 
Nu ska jag fortsätta planera kläder och annat kul tills imorgon för då skall det ju bli regn.
Vi ses då, och så får vi se vad jag trollat fram i mitt arbetsrum, tror det blir något nytt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0