Kvällskissen inställd...?

Hejåhå...
 
Först jobbade jag lite på lampdesignen, gjorde lite sytester i tyget, sen drog vi till Björkis och det var sol med någon sky.
Sen blev det mjölkigt, men det var varmt, och sen blev det...
 
 
... dåligare och dåligare tills vi drog vid 14.30.
 
Väl hemma blev det lamp-jobb igen.
Efter snack med henne som ska ha lampöverdraget så satte jag igång...
 
... gjorde ett mönster (detta är inte det färdiga resultatet dock), skar ut tyget, fållade kanterna och när jag strykte tyget upptäckte jag vita fläckar på det vita tyget.
WTF?
 
Undrar om det är det destillerade vattnet som gjort fläckar, men när jag under samtalet med Lamp-M upptäcker jag att tyget jag inte ens strykt på OCKSÅ har fläckar.
Suck. pust och NEJ.
Alltså är det tyget som varit defekt när hon fått det.
Jaha, bara att lägga ner så får hon lösa det och så får vi se om jag hinner sy ett fodral innan Formex.

Då satte jag igång med nästa projekt (till mig själv), en enkel korallrosa klänning...
 
 ... bara det att jag är faktiskt osäker på om den kommer bli bra.
Tyget är berövligt att sy i, drar sig och håller på, fortsättning följer helt enkelt.
Blir inte klänningen bra blir det nog byxor av det istället.
 
Hunden håller till inne på toan och vägrar komma ut.
När åskan small till förut for hon in som skjuten ur en kanon ur soffan, in på badrummet och där ligger hon kvar ännu.
Jaha, kvällskissen inställd nu då eller?
 
På ett sätt är det skönt att det regnar ikväll.
Jag behövde nog en kväll till, var trött på stranden idag trots att jag sovit hela natten som en stock.
Imorgon blir det sypyssel innan stranden, det ska ju bli uppåt 30 grader och på kvällen ska jag nog ut på stan och kolla in Medeltids-fjantarna!
Vi ses imorgonbitti.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0