Det där "felet"...

Uppe med tuppen men...
Har fastnat framför datorn för NYA TYGER har kommit till höstsäsong 2014!
 
Det var inte jättemycket, men LITE FINT fanns det allt och framför allt stickat.
Eftersom jag inte kan sticka själv längre så är "att sy" i stickat högintressant, och sen gillade jag...
 
 
... detta jerseytyg.
 
Så till det där "felet" jag hade gjort på kimonon...
 
 
Man skulle sy på kanten runt om EFTER att man fållat/sytt nederkanten på kimonon.
Jag har ju som ni ser på den övre bilden fållat sist av allt och fållat kanten också.
Hm...
Ja, det blir ju finare med en helt slät kant framtill, nu är VÄN AV ORDNING lite inne på spåret att sprätta loss kanten och göra om.

Jag VET att det är överkurs, och det är inget som helst fel på kimonon med "kant upplagd sist av allt", den är fin ändå...
 
 
MEN...
Nu stör det mig.
Kan inte riktigt släppa det.
Man ska aldrig göra något utan att glutta på mönstret först.
Nope, inte om man är som jag.
 
Nåväl, nu ska jag ut i friska luften, solen skiner, vi ses senare får vi se vad som hänt idag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0