Flitig som ett bi...

Idag har jag varit flitig som ett bi!
 
Jag sökte tre jobb på förmiddagen (BRAVO) till råga på allt intressanta jobb också.
Gjorde allt förfix innan städet till gubben, betalat räkningar, tvättat, gått långpromenad med gulle-vovven...
 
 
 Och vi var HELT SOLOKVIST på Hällarna!

Sånär som på min kompis "Döve farbrorn" som är en så himla gullig och glad farbror!
Han var i vanlig ordning ute och cyklade och hade tagit en break på Hällarna och höll på med ett litet projekt:
Han gjorde en liten "Trojaborg" i mini-format!
 
"Döve farbrorn" vinkade till sig mig och Milou och ville att vi skulle komma och titta, vilket vi såklart gjorde.
Jag frågade först med lite pekningar på farbrorn och på Mini-Trojan om det var han som gjort den, och han nickade stolt att "Jepp, det hande han minsann".

Då gjorde jag tecknen "Bra" och "Fin" på teckenspråk, vilket jag faktiskt kan 
 eftersom jag har vårdat hans vän på Korpen, det är så "Döva farbrorn" och jag känner varandra.
Ja, och när vi beundrat klart, då gick vi vidare...
 
 
 
... och fick en underbart vacker promenad med sol och vackra mörka moln.
 
När jag kom hem blev det mer hemmafix, samt att jag ljusterade en sydd tröja lite.
Sen insåg jag när jag slängde en blick på kimono-mönstret att jag sytt kimonon fel!
Alltså det syns ju inte att jag sytt fel, den är felfri, men jag har gjort fel avslut.
Skall visa med bilder imorgon vad jag menar.
 
Sen satte jag igång med klänningen igen, sänkte halsringningen, blev mycket nöjd...
 
 
... så nu syr jag ihop lakan-klänningen och sen kör vi på med det fina stjärntyget!
Nu skall jag se en otextad dokumentär på filmkanalen, måste hänga med, vi ses lite senare igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0