Isolera lukten...

God morgon.
Solen skiner igen och och då skiner man ju själv lite extra!
Nähe... det blev visst mulet här.
Hm.
 
Vet ni hur såna här skor luktar när dom är våta...?
 
 
Ja, är dom helt nya och blir våta luktar dom nog bara vått gummi och vått tyg, inte så farligt med andra ord.
Men...
Tre par såna här skor VÄL ANVÄNDA av TONÅRSPOJKAR...
Ja, det luktar inte tårtkalas kan jag meddela.
 
Sonen med två vänner hade varit ute i tokregnet och blivit plaskvåta om fötter och skor och parkerade sedan skorna innanför dörren och när jag var på väg ut i köket för att ställa in disk i diskmaskinen...
Ja, då trodde jag att ett djur gått in och dött i trappuppgången.
 
Vad göra, där kunde ju dom plaskvåta skorna inte stå i alla fall.
Ner i källaren med dom?
Nej, då kanske inte killarna hittar dom när dom ska hem.
Ute på trappen?
Nej, då torkar dom inte i det här regnvädret.
 
Det fick bli på badrummet så jag kunde isolera lukten på ett enda ställe och stänga in den.
Nu har jag ställt ut dom på trappen så dom får torka lite solen (eller f.d solen) och luften, dom hade nämligen inte torkat ett dugg på toa.
Och...
Där var det idag bara att sätta på fläkten på toan nu på morgonkvisten!
 
Idag blir det stranden när vi klurat ut vart solen skiner.
Den sken här i stan när jag vaknade, nu är det lite molnigt med ser blått ut runt om på sina ställen.
Syster-Yster och jag har redan haft sms-kontakt, idag tar man inga chanser nu när det varit lite halvknackigt väder (typ en dag) 
 
Såg även på nyheterna att folk som har brist på D-vitamin har större risk att bli dementa, ingen risk för Tant Läderväska här då med andra ord!
Jag och mina släktingar har får så jävla mycket D-vitamin i våra dagar att vi kommer ha kristallklara hjärnor tills vi behagar lägga näsan i vädret.

Vilken lättnad, jag visste väl att all den här strandtiden skulle komma till nytta någon gång i livet i alla fall.
Det gäller att sålla bland vilka forskningsresultat man vill ta till sig!
 
Dags att röja här, vi ses senare idag och då ska jag blogga om Persbrandt, ja, man måste ju ha minst en MP-nyhet varje sommar, och nu har jag en, med BILDER dessutom!
Cliffhanger tills ikväll alltså, ha en bra dag.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0