Jag blev avbokad till myskvällen med sonen...

God morgon!
 
När jag skulle ta frukostflingor imorse så kröp det ut en spindel ur det igår nyöppnade flingpaketet.
Eh... jaha ja... vad trevligt... typ.

Hm, äta eller slänga?
Ja, det fick bli äta TROTS äckelkänslan, men jag har helt enkelt inte råd att inte göra det.
Får man i sig en och annan myra när man äter sina björnbär, då får man väl stå ut med en och annan spindelbebis också då ISÅFALL (usch och fy!!!)
Men, men, äta eller svälta, jag åt.
Mums, mums, olika proteiner är bara bra för kroppen har jag bestämt för mig!?
 
Imorse vaknade vi 06.25...
 
 
 ... och somnade 02 inatt.
Inte så mycket sömn med andra ord!
Var dock inte trött när jag vaknade, men väl nu, efter frukost och fika, jättetrött.
Nåväl, jag kan väl sova på stranden.
 
Orsak till att inte kunna somna igår?
Svar: Sömnad, mönster och tygfunderingar.

Jag som var så HIMLA trött igårkvälls, men så började jag med lite hantverksfunderingar, oj vad det vände!
 
Inget kan väl få mig så manisk som nya projekt som det, jag blir helt uppeldad och började spåna på fågeltyg "av viss art", klänningsmodeller, koftor, nya velourtröjor i andra versioner...
Ja, jag var till och med superpigg när sonen kom hem vid 00-tiden och sonen var lätt spydig:

- Jaha, du är ännu uppe, då kunde jag ju ha stannat borta till 01 ju!
Mamma-manisk:
- Eh, nej...
Dina hemkomst-tider har väl först och främst att göra med DIN ÅLDER, inte med min kvällströtthet!
Spydig-son:
- Jaså´ru, go´natt då´ra.
 
Grejen är att vi egentligen skulle haft en filmdate igår, se rysare och äta godis ihop, mys-mys liksom.
Den idén var död tydligen redan när jag kom hem från stranden, han hade AVBOKAT MIG utan att jag visste om det själv.
Det var mer intressant med kompisar och Zlatan/PSG för sonen och inte hänga med gamla morsan tydligen.
Nåja, jag fick bli manisk över mönster och annat istället in på morgonkvisten.
 
Vädret idag?
Nyss var det helt klartblått och varit sen jag vaknade.
Nu molntussar och sol.
Vart ska man åka då´ra idag?
Jag kollar Yr och så får man väl se, fortsättning följer.
 
Dags och fixa lite här, hänga morgonens andra tvätt och bädda, vi ses ikväll igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0