Känts som ett enda jävla långt och kul sommarlov på kollo!

God morgon.
 
Man vaknar till sol, men en helt annan luft ute.
Det känns onekligen LITE höstlikt, fast sommaren är inte slut riktigt ännu.
Jag siktar i vanlig optimism på minst en månad till, och jag tror inte jag kommer bli besviken.
Man brukar ju inte bli det på den här ön.
Det ska bli regn måndag och då tar jag mig en sydag, det ser jag framemot.
 
Så till igår...
 
 
... skulle vi hitta solen?

Jo då, självklart!
Telefonkontakt med både Nybyggarkussen och Syster-Yster på morgonkvisten, Syster-Yster trodde på Lickershamn-hållet, jag och mamma var rådvilla, för åt vilket håll man än tittade åt såg det ut att bli molnigt.
När vi packat in i bilen började det småstänka i stan.
Nybyggarkussen hade sky-moln i Björkis, hon skulle ringa och kolla vad vi befann oss lite senare för dom höll på att packa ihop stugan.
 
Mamma och jag bestämde oss för "söder" och sa att OM det va så dåligt längre ut än Tofta V-Surf, då skulle vi vända och åka till Brissund.
Dåligt ända ut till början på Tofta, SEN...
VARDE SOL!
 
Klarblått längs kusten så vi åkte vidare, kom till Västergarn = molnigt igen (???), Kovik strålande solsken, vägen uppe vid Björkis = KOLSVART (fan vi vänder till Tofta, sa morsan, jag höll med) vi ska vända på parkeringen men ser att på själva Björkis-stranden = Strålande solsken!

Okej...
Detta var märkligt.
En ö i ett nötskal ibland.

Vi såg bara blått, vinden låg helt rätt, vi slog läger och hade toppenväder hela dagen.
Vilka solletare vi är, Carinas Solresor AB levererade 
Jag smsade Syster-Yster, "SOL" och hon styrde om redan inprogrammerade "Lickershamn" för "Björkis", inga chanser tas när semestern snart är slut.
 
Det var sista dagen på Björkis med Nybyggarna för i sommar och DET var ju mindre kul förstås.
Alltså dagen var kul och mysig, men med ett stänk av vemod och ledsamt.
Det har varit den längsta sommaren i mannaminne som vi alla har hängt i olika konstallationer och haft kul dagar, kvällar och nätter.
Det är klart att det blir lite konstigt nu när allt ska återgå till det normala, det kommer nog ta några dagar, kanske någon vecka att ställa om sig.
 
Men...
SNART är det sommar igen, då är vi på´t igen!
Jag skriver som jag skrev häromdagen:
TACK alla familjemedlemmar, släktingar och vänner som förgyllt denna sommar, den har varit MER än smashing.
Den har känts som ett enda jävla långt och kul sommarlov på kollo!
 
Gårdagskvällen spenderade jag hos bästisen "tvärs över gatan" och det var behövligt.
Ja, igår var DEFINITIVT en sådankväll som jag behövde det.

Det blev sent, var kvar till efter 00, sen var det bara på huvudet i säng.
 
Idag blir det förmodligen stranden igen, men bara en tur till Brissund.
Antingen blir det cykel ut, men skulle nog gärna åka bil ut och sen gå hem med Milou.

Ja, idag får lilla go´biten följa med om vi åker ut, cyklar jag får hon stanna hemma.
Tar med mig Knausgård och läser sista halvan av hans "sexa" och förmodligen ett litet skissblock så jag kan kluddra lite klänningsförslag.
Nytt mönster har jag hittat, nu ska jag spåna på vilka tyger jag skulle vilja ha.
Alltså rita förslag och sen se vad man skulle kunna hitta.
Det blir nog min dag, vi ses ikväll.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0