Kungsblå babyfleece och lite mer smått och gott om dagen...

Sammanfattar denna dagen med två ord:
BRA DAG!
 
Först sydde jag klart den kungsblå babyfleecen och vädret såg inte ut att lova "något toppenväder" direkt!
Det var sol, moln, regnskvätt, sol, moln och jag trodde inte det skulle bli något bad, men vid 13.00 sprack det upp och jag tog cykeln längs Strandpromenaden...
 
 
... till Norderstand och Wisby Beach club, som faktiskt var öppet fortfarande.
Det blev en vilsam eftermiddag i ett hörn på gräsmattan, med utsikt mot havet, och så kunde jag pyssla lite också...
 
 
Spåna YTTERLIGARE lite på kommande finklänningar i det nya klänningsmönstret.

Det var strålande solsken hela dagen, lustigt nog låg det som ett dåligt-väderband över berget, men vi på stranden hade sol, så när som på ett molnstråk som var ca 20 minuter, men som sedan försvann.
Jag solade och badade och på bryggan blåste det, varma vindar ska dock tilläggas.

TYVÄRR hade jag glömt att ta av mig mina älskade solbrillor vid ett tillfälle när jag gick ut på bryggan, och följade händer:
Handduken band jag fast i badstegen, två tyska damer var även dom på bryggan, en som satt och solade efter ett dopp och en som fortfarande var i plurret.

Jag hoppade i, dök och simmade runt i det varma vattnet till jag hör den damen som satt på bryggan och solade, ropade till mig från kanten:
"Excuse me, excuse me, your sunglasses flew in the water!"
Va?
Flög i vattnet...?

Hon pekade ut vart dom åkt i och försökte se uppifrån medans jag försökte se nerifrån, samt känna efter med fötterna men det var lönlöst.
Det var för mycket vågor och krusningar på vattenytan, och runt bryggfundamentet var det blåstång och djupa urgröpningar, så det gick inte att se ett smack.

Jag tackade den tyska damen för hjälpen med spaningsarbetet, och så gav vi båda upp.
Jag badade två gånger till efter den gången, men hittade inga brillor, dom var hopplöst borta.
 
Lite senare, vid nästsista badet träffade jag på några italienare som undrade om jag var "local".
Yes, sa jag, och dom ville veta lite smultronställen i stan med omnejd, och jag frågade:
Hur lång tid har ni på er?
"A few hours", sa dom, och jag sa:
 
(Öh... nu stod det helt plötsligt still...)

Just stay in town then, go back and inside the wall and look at the ruins and maybe if the museum is open you can go there, it´s very interesting.
Then you can go up on the mountain... I mean hill... or I mean above the big church in the middle of old town and look at the amazing view over Visby!
After that... hm... look inside the church, it´s very beautiful.
And then...
I´m out of suggestions for you, just walk around town I guess!

Och så började jag skratta åt mina egna ord, så jäkla korkat det lät:

Stanna i stan och gå innanför muren, titta på ruinerna, gå på det intressanta museét (är det så HIMLA intressant egentligen?), gå upp på berget-kullen-eller-jag-menar-ovanför den stora kyrkan och titta på den fantastiska utsikten över stan.

Besök själva kyrkan nedanför "berget-kullen" som var så himla vacker och som löken på laxen hade jag SLUT PÅ FÖRSLAG efter det!
Bara gå runt stan liksom.

Då ville dom bjuda på kaffe...
Jag sa "Tack, men nej tack, jag ska tillbaka och "dry of" på "my blanket", "come back when your dry then", sa dom...
Nej, jag ville ligga där och bara vara själv, sa jag.

Vi sa "Good bye" och lite senare gick dom för att utforska mina FANTASTISKA förslag gissar jag, hoppas dom gillade den amazing view´n up on the mountain "Klinten".
 
När jag cyklade hem blev det en snabbvisit in på bibblan för att roffa åt mig 4 nya ljudböcker.
Hälften av dom jag hade hemma har jag börjat lyssna på men förkastat ganska snabbt efter 1-2 skivor.
Bla Sara Kadefros, Katerina Janouch samt Bob Hansson.
Dom två förstnämnda:
"Chiclit" just dom två böckerna som jag valt på vinst och förlust, inte bra tyckte jag.

Bob Hansson som jag tycker är en sådan UNDERBAR personlighet var lika outhärdilgt poserade-poet-Ranelidsk-obegriplig som jag TYVÄRR redan misstänkte att han skulle vara efter att ha prövat andra böcker tidigare av honom.
Möjligtvis trodde jag att denna bok skulle vara annorlunda för han är ju så kul som person, och jag trodde han lämnat det lite skånskt högtravande poesin bakom sig.
Icke då.
Boken var bara jobbig (Vips så blev det liv).

Visserligen "gav" jag bara Bob en skiva, men det räckte för sen ville jag bara stoppa bomull i öronen och spy på innehållet (samt hans MKT grötiga skånska).
Boken kanske blev jättenormal och bra sen, men nej...
Den var så långt jag lyssnade inte alls my cup of tea!
 
Ja, så middag vid 18.30 (kom hem sent), plockning av björnbär, ritat av mönster på tröjan jag skall sy, lite tv och nu blogg och på det sängen.
Jag är jättetrött efter idag.

Bilder på babyfleecen i storlek 68...
 
 
 
 
Vi ses imorgon igen, nu ska Frk Trötter gå och lägga sig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0