På 1 timme och 15 minuter...

Så vad hände igår då..?
Jo, vi hängde på playan, jag vet jag börjar bli tjatig...
 
 
... och det var samma gamla svänggäng som vanligt.
Lädergänget!
 
Sen var det så att jag skulle träffa Klokboken och fika på "Krönet", Piff & Puff skulle ha en avskedskväll ihop bara dom eftersom Puffen skulle åka hem idag, Nybyggarna skulle vara hemma och skorta vid sig och "packa ihop stugan lite" och vad Syster-Yster skulle göra vet jag inte, men...
 
Vi säger "Hej då" och "ses imorgon", och så åker jag och mamma hem.
Vi hinner inte mer än PRECIS köra in på tomten (ca 25 min efter "Hej då") så ringer Syster-Yster och frågar vad jag ska göra...?
- Träffa Klokboken, sa jag ju.

S-Y: Jaha, mhm, alltså jag tänkte kanske om vi skulle gå ut och äta eftersom det är mammas sista kväll, men...
Jag: Jag är på OM Klokboken är på.
Jag och Syster-Yster bestämmer raskt:
"Joda" kl. 19.00
Herregud, jag måste hinna få in tvätt, röja där uppe, duscha, sminka mig, torka håret, ta mig till Joda på 1 timme och en kvart!!!
GO-GO-GO!!!!
 
Jag hann med allt, till och med stryka ett par byxor och ringa Nybyggarna:
- Ska ni med?
 
Nybyggarkussen meddelar att Idolen ligger "under något" och lagar en packning, ska kolla.
Dom hade då EN timme på sig att piffa och ta sig till Joda.
Någon halvtimme senare kommer ett sms:
Tut-tut-tut, blåljus!
Dom var på väg, skit i packningar och annat husfix, vem VÅGAR MISSA en middag, fest, dag på stranden och gud vet vad den här sommaren?
Ingen.
Gasen i botten.
Hann dom ens låsa stugan?
 
Ja, så en timme och 15 minuter senare sitter vi på Joda och fick lite senare ett TOPPBORD...
 
 
... och när jag knäpper detta kortet ser jag plötsligt en människa som står och vinkar i bakgrunden av bilden.
När jag tog bort mobilen såg jag att det var en "gammal" kollega, det blev kramkalas och skratt, "Radera bilden", sa hon, "Aldrig", sa jag!
 
 
 
Och mitt i allt detta så blev det lägenhetsletande och bästisen hjälpte Puff att hitta en ny och mindre lägenhet i Farsta.
Vi tycker nämligen att hon kan sälja sin FEMMA och ta en mindre lägenhet i Stockholm och köpa en liten här också.

Puffen är MÅTTLIGT intresserad, skulle envist i så fall ha en lägenhet I SAMMA HUS som hon nu bor i, vilket bästisen dessutom HITTADE, men...
Puffen är som berget, fast i gammalt.

Vi ger oss inte, hon kan väl för fasen flytta hit, sitta där i Stockholm mol allena!
 
 
Och morsan, ja hon hade en "Stig-Helmer" kväll!
Hur hon fått till den där frisyren förbryllade och roade oss alla och hur jag en försökte styla till en bättre frisyr så gick det bara inte.

Stig-Helmer frillan bestod och mamma deklarerade:
- Jamen herregud, det går ju i ett här, man hinner ju inte ens tvätta håret så ska man iväg på nästa grej, dag ut och dag in!
Word på det, fast...
Jag hinner dock tvätta håret i alla fall!
 
 
 
Sen blev det en liten vandring på stan, gratisshow i S:t Karins ruin, vi hann bara se lite på slutet...
 
 
Sen fick jag hålla mig vaken tills sonen kom hem (sent, över 00) och upp tidigt idag, iväg till Chifen och bedrövligt, lika varma, friskis.
Hem och ut på stranden...
Igen.
Med Lädergänget.
 
 
 Kom hem, gick runt muren med den älskade lilla vovven, fotade lite från medeltidslägret...
 
 ... lagade mat till sonen och tog hand om tvätt (och gud vet vad mer).
Slut som artist?
Jo, tack, nu måste jag nog vila upp mig minst ett år till nästa sommar.
Fast imorgon blir det ett sista strandhäng med Nybyggarna.
Jo just det...
 
 
... jag hann plocka min första skörd med trädgårdens svarta guld ikväll också, björnbär.
Tack och jävlar-i-mig-go´natt!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0