Vara metodiskt...

God morgon!
 
Av någon anledning ville inte min mobil ladda upp sig här på morgonkvisten när jag försökte ladda den.
Jag satte av och på mobilen, tog ur batteriet, sen ruckade, fixade och micklade med sladden men nej...
Batteriet vill inte börja ladda.
Jag hade bara en sak att säga till Gud:
Jag har inte råd med en ny mobil och dessa dyra abonnemang som medföljer, jag har inte råd att bara köpa en ny mobil utan abonnemang med en bra kamera, se till att den funkar NU-nu-nu!
 
Kom på den brilljanta idén att ta sambons sladd och se om den funkade och VIPS...
Och nu laddar mobilen!
Min sladd (ärvd av sonen) verkar vara utsliten, det var inte mobilen det var fel på!
Tack GODE GUD för det!
 
Vädret idag ser ju inte ut som någon höjdare.
Yr verkar inte bjuda på sol någonstans.
Blir det sol så blir det, då får det bli WBC.

Jag ska precis i detta nu sätta igång och rita mönster, rita av den där klänningen jag ska sy.
Insåg att jag doch inte hade någon dragkedja hemma, inte för att jag tror för en sekund att jag skulle hinna sy klart, om än så enkel, klänning idag...
Så dragkedja får jag fixa imorgon.
 
Och KANSKE dumt nog så har jag bestämt mig för att sy klänningen direkt.
Dvs inte sy den i lakansväv först.
Jag ska sy väääääääldigt sakta och försöka vara försiktig.
Jag har ju sytt en liknande klänning en gång i tiden, jag vet ju hur man gör...
Vad kan gå fel?

Bara jag skriver den meningen får jag nästan ont i magen.
Då kommer det att gå fel.
Men jag tar chansen, sy med försiktighet och metodiskt så går det NOG bra.
Återkommer senare med foto-rapport, vi ses senare, ha en bra dag alla glada söndagsfirare.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Lycka till med sömnaden! Klänningen kommer säkert att bli väldigt fin.
Kram, Ingrid

Svar: Ja, det blir den FÖRHOPPNINGSVIS Ingrid ;)Började med en i gamla lakan i första hand, och det var nog tur det, för jag tyckte klänningen blev för hög i halsringningen.
Jag måste göra om mönstret lite, fortsättning följer :D Kramkram
Madde

2014-08-17 @ 12:13:16
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0