Att inte vilja hångla med en gubb-påve...

God morgon!

Ja, nu är jag uppe ur sängen, fick hosta igårkvälls (från ingen jävlastans dök den upp) och började hosta så jag trodde jag skulle tuppa av framåt 20-tiden.
Ja, så nu kan vi addera DET till bilden men dra bort halsont och feber i alla fall!
Alltid något.
 
Sängen är urbäddad och slängd i tvätten.
Ska bli skönt att få lägga sig i rena lakan ikväll.
 
Jag såg ju då "True detective" igår och den var faktiskt helt okej, eller bra.
Jag såg den på vinst och förlust och den kan jag faktiskt också rekommendera.
Inte lika bra som "Homeland" såklart, men detta är "lägga pussel- plot" så ja...
Det var mycket spännande i sista avsnittet.
Det var till och med så att sista avsnittet av "Så mycket bättre" KNAPPT var intressant, jag såg det men tryckte av pausknappen på "TD" och tittade vidare så fort det var reklampaus.
 
På det började jag på ytterligare en serie (herregud, har jag tappat greppet helt nu och bli som sambon, bara ligga och titta på datorn/tv´n) The Borgias.
 
 

Nej....
Jag har INTE tappat greppet.
Jag hörde talas om denna serien när jag lyssnade på Morgonpasset för några veckor sedan där dom pratade rent historiskt och släkten Borgias och även om själva serien och blev lite intresserad.
 
Denna serien handlar om Borgias som var en mäktig italiensk, ursprungligen spansk adelssläkt under 1400-talet som tack vare sina extrema rikedomar kunde muta sig till påveplatsen i Rom.
När Morgonpasset och den där historikern pratade om släkten och serien på radion blev jag intresserad men...
Sån´t här hinns ju inte med att se i vanliga fall.
 
Nu har jag dock bestämt att denna skall jag se på helgerna när jag är själv (sambon jobbar ju jämt då, sonen är med kompisar och om JAG då inte umgås med någon så...) och det inte finns något att se då kan jag se denna.

Kodjo jämförde serien lite med "The Tudors", bara det att "The Tudors" hade ju något som INTE "The Borgias" har...
 
 
 
... Jonathan Rhys Meyers!

Jag menar bara HAN gjorde ju så man ville se hela serien, man ville TILL OCH MED VARA GIFT med Henry Vlll som halshögg alla sina fruar på löpande band.
Ja, till och med det.
 
Här snackar vi Jeremy Irons...
 
 
... och han får mig väl inte SÅ SUGEN på att vilja hångla med en gammal gubb-påve direkt.
 
MEN...
Intrigen KAN ju vara bra...?
 
Fast å andra sidan hade man ju inte velat hångla med VERKLIGHETENS Henry Vlll heller så...
 
 
... vi håller väl oss till intrigen vad gäller "The Borgias" då´ra.
 
( FAST... Kunde inte seriens skapare varit LITE smarta och valt något snyggare än Jeremy som är 50+ ca...?
Typ Geroge Clooney, Brad Pitt, HUGH JACKMAN (nästan 50 iaf), Johnny Depp, Colin Firth, John Stamos, Dylan McDermott bara för att nämna några.
Nåja, nu är det ju redan försent,
 jag får väl stå ut med Jeremy och hoppas på den där "intrigen" (tjat, tjat) då!)
 
Dags att fräscha till sig här, vi ses senare.
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0