En blåmes eller något åt det hållet...

Vad händer då PRECIS innan jag skall iväg till Chifen...?
 
Jo, jag öppnar balkongdörren och fönstret i hallen på vid gavel medans jag klär på mig ytterkläderna och plockar ihop mina saker för att passa på att vädra ut lite innan jag sticker iväg, så är det ju varmt när man kommer hem igen.
 
När jag håller på i hallen och packar ner mina saker hör jag ett himla rassel-prassel helt plötsligt från matrummet.
Jag tänker direkt:
Vad har nu den där jäkla hundfan hittat på, har hon jagat ut kaninen i matrummet?
Det lät nämligen som när Leo rasslar över hala parkettgolv när han tar sig mellan "matt-öar".

Men...
Hunden ligger på bäddsoffan brevid mig upptäcker jag när jag lyfter blicken.
Okej...?

In i matrummet och ser direkt:
En jävla fågel har flugit rakt in i matrummet och vimsar runt, tyckte det såg ut som
 en blåmes och när jag googlade "blåmes" nu för att lägga upp en bild så ja...
Det var en blåmes!
 
 
 
Jaha, här hade jag ju då en tid att passa, in i köket och städskåpet efter en lång skurborste.
Dags för blåmes-jakt!
 
Jag hade tur att jag fick in fågeln ganska snabbt mot ett fönster (kanske bara tog någon minut), stängde in den med gardinen och sen fick jag försiktigt lirka upp fönstret och vips... så var lilla mesen ute igen.
Inget blev förstört och den hann inte skita någonstans pga stressen.
Piju.
 
Men vad är oddsen egentligen att en fågel lyckas flyga in just nu egentligen?
Jag menar som i somras när dörrarna var öppna dag som natt och egentligen inte stängdes igen förrens in i oktober, då hade dom ju kunnat köpa klippkort på att flyga in och ut från alla håll och kanter, ALLT var ju öppet.
Skönt dock att alt gick bra och framförallt:
Fort!

Så var Lilla Sunshines mamma här på en fika framemot eftermiddagen, jag har pysslat i syrummet och skurit ut till fleecekoftor och så vart det redan kväller och jag har sett "Project Runway".
Sambon är borta hela kvällen så jag skall nog se "Borgias" nu när jag kan krypa ner i sängen och ha datorn för mig själv, men först "Korrespondenterna", det handlar om BARNBRUDAR, barn som gifts bort med gamla gubbar.
Vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0