Grymt nöjd...

Halsduken som blev klar igår...
 
 
... och så har jag börjat på en liten present i restbitstyger...
 
 
... som blir klar imorgon.

Så blev det fikapaus hos bästisen-tvärs-över-gatan, matlagning och sen tog jag itu med den bästa idé jag sett på länge som jag lärde mig på en av sysidorna jag är med i på Facebook:

 
Jag har klippt ut alla mönsteröversikter ur Burda-tidningarnas översikter i kategoriserad ordning, i med dom plastfickor och satte sedan allt i en pärm... I ORDNING!

Är GRYMT NÖJD med det faktiskt, jag tyckte det var en så himla bra idé för ens tidningar bara står där och det blir ett himla jobb att orka gå igenom varenda tidning när man vill ha lite inspiration till något plagg eller vill sy något plagg ur tidningarma.
Det orkar man bara inte MEN...
Nu behöver jag bara ta fram pärmen och bäddra igenom och titta på bilder och VIPS:
Så vet jag vad jag vill ha eller ska göra och eftersom då också tidningarna står i kategoriserad ordning så ja, det blir så himla smidigt!

Gud så mycket ENKLARE det blir nu!
 
Det var min dag det, gud vad den har varit lång alltså, Chifen, hushållsfix, göra mönster, sömnad, fika, matlagning och sedan pysslet ovan.
Fruktansvärt effektiv dag.
Nu skall jag se Leif GW, vi ses imorgon igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0