Ibland får jag tvångstankar...

Ibland får jag tvångstankar när jag ser program som man inte borde se, igår såg jag ett sådant program på Animal planet.
Programmet handlade om folk som råkar ut för mycket svåra sjukdomar och dödliga som har spridits från djur.

I det ena fallet var det en liten flicka som blivit loppbiten från när hon petade på en död ekorre, loppor som sedan gav henne böldpest och på den vägen var det...
Jag tittade på hunden brevid mig och tänkte:
Har du loppor?
Har du varit på något dött djur som jag missat när du vimsar runt under hundpromenaden för dig själv??????

Sen var det en kille som fick... hm... någon annan svår och dödlig sjukdom av en råttmask som sprids till människor via sniglar.
Sniglar som är infekterade av masken, snigeln sedan som kryper över grönsaker och lämnar kvar sitt slem med råttmasken i slemmet och sedan vi kanske inte sköljer grönsakerna ordentligt och VIPS...
Får vi råttmask och dör.
OM inte läkaren hittar det i tid.

Jag tog mig då tillbaka i tanken till tomaterna och gurkbiten jag skar till vid middagen.
Jag sköljde inte av dom ordentligt, jag var så himla lat så jag bara snabbt sköljde om i två sekunder och sedan torkade jag inte av grönsakerna utan skar bara upp allt direkt.
 
Jag var så trött så jag nästan dog innan programmet men blev klarvaken i en hel timmer EFTER.
Fick tvångstankar om råttmaskar, böldpest och i det tredje fallet där det gällde mördarbakterier där en kvinna fick ligga nedsövd i en månad medans dom dammsög henne från en nekro-bakterie som åt upp hela henne innifrån och inget annat hjälper mer än att suga bort bakterien.

Jag skall aldrig mer se den där serien, jag får för mig så himla mycket dumt annars.
Nu skall jag laga middag, vi ses imorgon igen.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0