Så säger man väl inte...

God morgon!
 
Tidningen lika tunn som ett löv idag igen... morr...
 
Jag skall iväg med Chifen, hem och få besök och så skall jag sen se vad det finns för jobb lediga idag.
Gissar att det INTE är många.
I alla fall inte många jag kan söka.
 
Och så undrar jag var som händer på båtarna som går över pölen numera?
 
Först går bogporten åt pipsvängen på den ena båten under en mycket stormig överfart, sen ser jag på FB att en vän skrivit att kaptenen på den andra båten säger högt i högtalarna" en olycka kommer sällan ensam" igårkvälls eller om det var inatt.
Eh...
Den båten hade jag inte velat sitta på knappt en vecka efter bogporten som gick sönder.
 
Nu var det "bara" motorhaveri och en väldigt lång försening på det MEN...
Man säger väl inte "en olycka kommer sällan ensam" ut i högtalare på en båt, nej, det tycker inte jag i alla fall.
Hon som skrev detta på FB är en riktig tuffing men hon tyckte att det kändes "sådär" när meddelandet gick ut och det tycker faktiskt jag också, det är trots allt BARA EN BÅT liksom.
 
Nu skall jag iväg, vi ses senare ikväll får vi se vad dagen blev av.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0