Försök till screentryck på tyg...

Tillbaka i soffan efter jobbdygn och LEK i köket med försök till screentryck på tyg!
 
Nu var jag dock tvungen att sätta mig för jag hade jordens huvudvärk när jag kom hem, tog ingen alvedon men nu har det tilltagit efter jobbet OCH LUKTEN av tygfärgen så jag mår rent illa.
Irk.
Alltså har det blivit alvedon nu och eftermiddagskaffe i soffan med datorn samt att virkningen har åkt fram istället.
 
Jag tog då fram ett billigt voilètyg för att testa min nya scahblom som jag köpt på Stoff & Stil...
 
 
... la plast under och gjorde enligt instruktionerna men...
 
 
... det blev för mycket färg tyckte jag, enbart plast under blev inte bra.
Nytt försök och då...
 
 
... blev det istället för lite färg och eftersom jag hade en handduk under sög DEN UPP all färg istället för att det skulle fastna i voilètyget.
 
 
Men suck, pust och stön...
Okej, vi får väl se hur det ser ut när det torkat ordentligt och jag har fixerat färgen på tyget.
Tur att jag använde ett tyg som bara kostar 50 kr metern då så slösar jag inte en förmögenhet på mitt lilla experiment.
Om det blir bra slänger jag ihop ett linne till stranden, blir det inte bra blir det ingenting i detta tyget men jag syr ett linne i...
 
 
... detta tyget istället!
Nu ska jag fortsätta och virka, återkommer lite senare.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0