Håll käften... på Facebook...

Så var jag tillbaka igen och NU har jag vilat mig till lite pigghet igen.
Jag har bara slappat och virkat sen jag kom hem så nu känner jag mig riktigt pigg faktiskt.
HURRA, det bådar gott inför morgondagen, då kommer jag orka med både att gå långpromenad, sy och gå på kalas på kvällen.
(hoppas jag i alla fall )
 
Vidare till en av dom där "Håll käften-Batman-&-Robin"-bilderna som hela tiden florerar runt på Facebook när något "stort" inträffat.
Idag föddes ju vår andra Lill-sessa i New York...
 
 
... men den nyheten kom tydligen lite i skymundan eftersom det var hockeymatch mellan Sverige och Finland också.
Sverige VANN, nu tar vi väl guldet DÄR OCKSÅ!
 
Så var det lite synd om Milou förut...
 
 
... här kommer husse hem och ska äta sin middag lite senare än vad jag och sonen gjorde.
 
Och eftersom "man" (dvs Milou) inte får tigga vid matbordet så satte hon sig på mattan vid diskbänken bakom husse, och hon hoppades nog att dom längtansfulla matblickarna skulle bränna hål i ryggen på honom och han skulle FÖRBARMA sig över henne.
 
Och husses rygg...
Ja, husses rygg är intakt och stackarn på mattan vid diskbänken fick i vanlig ordning inte ett smack av människomaten.
 
Så blir det en liten "unnare" den här månaden också...
 
 
... jag har snöat in HELT på dessa koftmönster i mitt favoritmärke.
Sommarklänning i svepande modell från Burda...
 
 
 
Och slutligen denna myströja med FÖRTJUSANDE SKORSTENSKRAGE (älskar skorstenskrage)...
 
Så jag "slösar" 300 kr av mina surt förvärvade slantar på dessa mönster MEN...
Dom ska jag nog lyckas jobba igen hoppas jag 
 
Sonen har önskat sig en skjorta på HM, så det ska han få som unnar-present innan vi går bankrutt 
Den förra skjortan han fick för ett år sedan, ja den ser ut som den passar på en dvärg numera.
Eller alltså när den sitter på sonen så ser den ut som något Blyger i Snövit skulle kunna ha, men i verkligheten är det ju en medium.
Och det passar kanske inte på Blyger 
 
Nu ska jag snart hoppa i säng så jag kommer upp tidigt imorgon.
Vi ses då, SOV GOTT alla trötta!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0