Om priset på kaffe stiger...

God morgon!
 
Saker att var glad över:
 
1. Det blir ljust tidigare på mornarna!
2. Det blir mörkt senare på dagarna.
3. Det har varit snö väldigt kort tidsperiod iår, nästan ingen tid alls.
4. Jag kan CYKLA IGEN nu efter att det nästan inte varit någon snö!!!!
Det är bäst av allt faktiskt.
 
Cykeln är min "bil" och jag vill gärna kunna ha möjligheten att välja "idag vill jag gå", "idag hinner jag inte gå så jag tar cykeln" eller "idag hinner jag gå men tar cykeln ändå så kommer jag fortare hem".
Jag tackar gud för minimalt med snö iår och nu är det redan snödroppar i rabatterna så....
Våren är på väg.
Det blir väl än och annan starur men det är nog allt, jag tror till och med blommorna känner det!
 
 Saker som är mindre bra:
 
1. Magen är paj idag efter glassintaget igår!
Ja, det var ju inte laktosfri glass och det funkar väl om man inte äter så mycket glass, kanske en glasstrut typ.
Men inte om man äter glass i stora lass.
Eller det gjorde jag väl inte men det blev mer än en glasstrut i alla fall.
Idag är magen uppsvullen som en ballong, körig och det känns som om någon har boxat mig i magen, den är öm.
 
Note to glassätaren:
Ta det soft med glass som inte är laktosfri.
 
2. Jag såg på nyheterna att priset på kaffe kommer stiga!
Torka i Brasillien gör att mycket av kaffeskörden kommer att bli förstörd och jag ställer mig frågan:
HUR SKA JAG KLARA MIG DÅ?
 
Här ska man bli arbetslös och så ska priset för kaffe stiga, det kommer bli KATASTROF.
Jag är uppriktigt oroad över denna nyhet faktiskt!
 
 
Nu ska jag hoppa i duschen och dra till jobbet, ni kommer få lite roliga serier under dagen som jag är borta, ha en bra dag!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0