Vilka dåliga förlorare...

God morgon!

Är hemma från jobbet och ska snart sätta fart med nästa jobb, syjobbet.
Det är jobb varje dag nu dom sista två veckorna nu innan assistentjobbet är slut, och jag jobbar varannan dag på jobbet och varannan dag i syrummet.
Lika bra att hålla ångan uppe tills allt är slut så kan jag "vila" sen.
 
Så till norrmännen...
 
Sverige vann GULD i skidstafetten igår igen och vad hände med norrmännen...?
Sickna dåliga förlorare och vilka cheesiga bortförklaringar, det var det värsta jag sett och hört.
En fjärdeplats och dom gick bananas, både reportar och skidåkare.

Klipp från nyheterna där man ser besvikna norska skidåkare och vallan var som att ha "lim under skidorna", dom hade dåliga skidor och det visste dom tydligen om innan dom åkte loppet (men eller hur, varför bytte dom inte skidor då?), formen skulle det då INTE vara något fel på men ändå...
En fjärdeplats.
Inte så pjåkigt, men ingen medalj.

Dom kunde inte bara säga att dom var kassa som vi brukar göra om det går åt pipsvängen...?

Nä, inte då, det var fel på ALLT och Petter Northug som varit så stöddig innan tävlingarna har fått bita i gräset/snön rejält...
Han och laget sög.
Osis Northug, och vad lärde vi oss av detta då?
Jo, kanske att inte vara så kaxig INNAN ett lopp utan efter isåfall, det blir så pinsamt om det går dåligt nämligen!
 
Och för några dagar sedan i ett av loppen så hotade han med att han skulle citat "Sluta om han fick stryk av Emil Jönsson" och det fick han ju uppenbarligen för Jönsson tog brons.
Mhm, skall du sluta nu då lille Petter?
Nä, då skulle han helt plötsligt ha slutat om Jönsson hade vunnit.
Jaha, han tänkte sååå...

Jag tycker nog Northug ska tagga ner lite, han verkar lite väääääl obalanserad i humöret faktiskt.
 
Hockeylaget Tre Kronor hade bara en sak att säga om Petter igår:
"Vilken SOPA, så jävla stöddig och så rakt in i väggen, hahaha!"
Ja, det var raka puckar från det hållet i alla fall.
 
Well said, säger jag...
Som aldrig annars gillar sport med som sett både hockey och skidstafetter detta OS.
 
Det har gått bra för oss...
Och mindre bra för Norge.
 
Nu ska jag piffa och jobba, vi ses lite senare.
Ha en bra dag!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0