ZzzzzZzzZZzzzzZzzZZZzzz....

Jag har varit hemma i tre timmar och jag är rätt slut som artist!
Att avsluta ett arbete och samtidigt jobba som vanligt, ja det tar på krafterna.
Att jag dessutom tagit på mig extrapass ovanpå detta...
Min hjärna är kaputt och jag hoppas jag inte glömt hälften av det jag skulle göra.
 
Väl hemma har jag fått styra upp hemmet också.
Jag bad sonen att han skulle fixa iordning sitt rum och ta ner sängkläder i källaren och städa undan, och det LOVADE han mig att han skulle göra.
Tror ni han hade gjort det när jag kom hem?
Nä, såklart inte.
Inte heller tagit undan sin smutsiga eller rena tvätt.
Så det var det, matlagning, mera tvätt och kaninen på det att ta tag i, tack-å-go´natt typ.
 
Men...
 
 
... nu har jag och gottegrisen landat i soffan och plockat fram jordnötsringar och sitter och sitter och ser "Let´s Dance".
 
Jag hade inte tänkt att kolla på programmet men det såg rätt bra ut med Lotta som första dansare så jag ser väl första programmet då, det fanns ju ändå inget annat på dumburken.
Imorgon ska jag jobba igen, men det blir en lite uppstyckad dag kan man säga och inte så många timmar.
Jag ska ta sovmorgon till 06.30 och kanske, om jag orkar, att jag syr i mellantimmarna när jag är hemma imorgon.
Vi får väl se hur pigg jag är då!?
 
Och nu tror jag faktiskt att jag och min lilla gottegris kryper ner i sängen och ser på tv där istället, jag känner att jag knappt orkar sitta upprätt.
Vi ses imomorgon igen innan jobbet, sov gott alla ZzzZzzzzZzzZzzZZZzzzz...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0