Att värdera sitt hantverk...

God morgon!
 
På minussidan:

- Jag har bara sovit 5½ timme så jag är alldeles för trött.
Detta trots att när jag la mig 22.30 och var SKITTRÖTT, men när jag la mig...
Då kunde jag inte somna.
Inte förrens halv ett i alla fall, så idag känner jag bara "Gud hjälpe mig" så det hoppas jag att han gör.
Gud alltså.
 
- Jag har för korta pyjamasbyxor på mig = jobbigt läge.
Jag hatar för korta pyjamasbyxor för man fryser om benen då.
Så det så.
 
På plussidan:
 
- Jag fick ett sms igår som gjorde mig glad.
Något som jag behöver nu, VÄLDIGT MYCKET.
 
- Hon som skulle ha nya soffkuddar vart VÄLDIGT NÖJD, vilket gjorde mig nöjd.
Och när jag sa ett pris, då tyckte hon det var för lågt så¨hon plussade på.
"Nej, sa jag, det räcker med den summan jag sa!"
"Nej, sa hon, dom är så himla snygga så JAG VILL GE DIG (mer pengar för arbetet)..."
 
Hm...
Ja, jag har ju problem minst sagt att värdera mitt arbete och hantverk.
Jag borde gå en kurs i "Hur man tar betalt!"
Typ.
Men det ska jag nog ta och göra också, jag har fått mig till livs via folk att man kan få GRATIS KURS på Almi om man är arbetslös i:
"Hur man startar eget företag."
 
Är man INTE arbetslös får man betala allt själv, är man arbetslös betalar Arbetsförmedlingen.
Har jag då inget nytt jobb direkt när jag blir arbetslös, vilket jag förmodligen inte kommer ha för jag har inte hört något från dom två jobben jag redan sökt...
Då ska jag i alla fall ha en gratis kurs på Almi, alltid kan man lära sig något inför framtiden OM man skulle bli egen företagare någon gång om 100 år.
 
Ja, och nu måste jag sluta, vi ses senare, ni får förprogrammerade bitstrips och jag återkommer imorgon efter jobbet.
TJING!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0