Bra tajmat med pannstrejk just idag...

Vaknar och känner att det är lite kallt om nästippen i sovrummet.
Ställde för övrigt klockan så jag var uppe 07.15!
 
Men, kallt om nästippen var det ja...
 
Iskallt på elementen.
ISKALLT i lägenheten, ner i källaren... pannan står still!
Inte en suck från pannhelvetet.
Nada.
 
In till morsans lägenhet, ja hon har varit uppe sedan 06 och försökt få tag i en hantverkare som kan åtgärda problemet.
Dom kommer om ca en timme.
"Ca", ja, i hantverkar-tid vet man ju vad det kan innebära, men man kan ju alltid HOPPAS att dom kommer prick 09.30.

Aktuell temperatur i lägenheten är 14 grader and still going down.
Dra åt pipsvängen.
Jag hade tänkt att gå en hundpromenad/motionsrunda nu på morgonkvisten, men eftersom jag inte vet om vi har varmvatten när jag kommit hem igen känns det inte aktuellt.
Det får bli senare idag.
 
Och eftersom jag varit uppe tidigt har jag hunnit med allt hemmafix och ska snart sätta igång och sy.
Eller skära mönster och tyg i alla fall, för jag måste ha värme i syrummet innan jag sätter mig där, händerna kommer inte lyda annars.
 
DET VAR VÄL BRA TAJAMT med pannstrejk på årets kallaste dag när vi nu har haft mildväder i MÅNADER!
Jättebra tycker fryskyckligen!!!!!
NOT!!!!!
Fortsättning följer, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0