GIllar inte hundtandsmönstrat...

Jag och Milou har kommit hem från jobbet och chillar.
Frulle, kaffe och tidningen, superskönt!
 
Så över till lite virkning!
Det går inge bra med mitt virkprojekt, halsduk till mig själv... alls.
 
Jag bestämde mig ju för lärkfötter, fast ville ha dominerade vitt över det svarta provet som jag gjorde först.
 
 
När jag börjat och kommit en bit...
 
 
... inser jag att det ser ut lite som...
 
 
... hundtandsmönster nästan och det gillar verkligen INTE jag!!!
Då var det första prover med dominerande svart nästan bättre, s
amt att det även skulle matcha Milou...
 
 
... på ett väldigt cheezy sät.
Jag kan se mig själv ta en tur på stan med Milou i koppel och se ut som om jag färgkordinerat mig efter hunden.
Nope, det går inte.
Jag la ner direkt, började sen istället på denna halsduk...
 
 
... med zickzack-mönster.
Lite Missoni...
 
 
... mönster.
 
Men inser att jag är nog inte sugen på det heller.
Inte vill jag ha spetsmönster, snäckmönster, nej inte NÅGOT virkat mönster alls.
Jag hittar inget som duder och jag vill bara ha stickat, fast det är ju omöjligt om jag inte köper en halsduk då förstås.
Jag är irriterad över halsduksprojektet till mig själv med andra ord.
Fortsättning följer.
 
Nu ska jag piffa, vi ses lite senare igen.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0