Inbillade löss...

Uppe och ska snart iväg innan jag ska jobba lite.
Nacken vill INTE vara med i matchen.
Vi får väl se hur detta går.
 
Så över till löss och att bli lus-hypokondriker!
 
I söndags var ju jag & Lillla Sunshine på kalas.
Och när vi sitter där och hon sitter i mitt knä, pillar i mitt hår, så börjer hon sig fram och viskar lite konspiratoriskt i mitt öra:
"Madde, du har löss..."
 
Alltså bara jag HÖRDE ordet löss började det klia i hårbotten, och har kliat sedan dess.
Självklart har jag inga löss, jag har självklart kollat HELA min kaluffs, men ändå...
Bara för att hon sa dom där orden har jag inte kunnat sluta tänka på löss.
Bara jag skriver detta så kliar det i skallen.
 
Berättade detta för min bästis Lilla S mamma och berättade om min "nya åkomma", löss som inte finns.
Och så skrattade vi, och hon sa:
"Ja, hon har väl överfört detta på dig nu för det har varit löss på dagis-och-lite-lössfrågor-till, så om jag kollar hennes hår, måste hon för det vidare på någon..."
Jo tack, och det har hon ju gjort!
Med besked.
Jag har snart ingen hårbotten kvar.
 
Fasen, INGEN av oss har ju löss...
Ändå har man det.
Inbillade löss.
 
Nu ska vi ut och gå, vi ses lite senare idag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0