Molnt-shirt klar...

Tröjan är helt klar...
 
 
... och jag blev väl rätt nöjd men...
 
 
... ärligt talat kände jag helt spontant idag:
 
Fan, moln på bred rad = breddande.
Alltså jag tyckte jag blev tjock i den, förlåt, Madde 58-59 kg och 175 lång borde skämmas jag vet...
Men jag kände mig bred.
Breddad.
Hm.

Dessutom så hade jag mitt klantarsle sytt tröjan med provdockan på en bredare inställning över bröstkorgen och:
Dockan har bröst, det har inte jag.
När jag då tog på mig tröjan idag, då föll halsringningen lite framåt pga bröstbrist.
Mähn...
Fasen.
På dockan smiter den ju åt jättefint...
 
 
... men på mig tippar den då som sagt framåt.
Jag får väl ha en kofta eller något över som gör att den ligger mot bröstkorgen då, samt inte gör att jag ser så bred ut i den.

Topp, då löste jag det 
Hopplöst!
 
Så var jag på bok- och fikadate på bibblan med Lilla Sunshine med mor och det var JÄTTEMYSIGT!
Med stormen i ryggen gick jag ner och där blev det bokläsning som både jag och bästisen turades om med.
Fika med utsikt mot snöovädret och Almedalen och sen mer bokläsning.
Och medans bästisen sen gick och lånade böcker, så hittade jag och Lilla Sunshine ett spel.

Och både Lilla S och jag glömde HELT BORT att vi var på bibblan kan jag meddela, vi blev så inne i det där spelet så vi gastade lika högt båda två när vi försökte få en liten måne hitta hem till stora månen.
Bästisen fick väl skämmas ihjäl åt dom BÅDA småbarnen som höll låda så hela bibblan hörde oss.
Pinsamt, men vi var sååååå engagerade i den där lilla månen som vi bara krockade mot en massa planeter hela tiden.
Väldigt mysigt och kul var det att få hänga med Lilla S och mor i flera timmar idag i alla fall.
 
Väl hemma så blev det uppvärmd middag för hela familjen och sen gick sonen på fest.
Födelsedagsfest.
Till klockan 24!!!!!
Cheesus, party-party liksom.
Ja, sambon ska hämta honom och jag ska gå och lägga mig snart.

Så kom ett samtal ikväll som rörde om mer än lovligt i skallen här.
Det har med jobb att göra.
Men jag tror att jag måste kolla med a-kassan först ang timmar, jag måste nog fundera på rätt mycket.
Ibland blir det inte alls som man trodde, och då är inte detta åt det dåliga hållet men detta var verkligen otippat.
Mer om det när jag vet mer och när jag vet vad jag känner.
Jag bara hoppas att jag kan sova inatt.

Vi ses imorgon innan jobbet, sov gott alla glada!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0