Nya vårdmiljoner...

Uppe och laddad för en långpromenad med vovven!
Knappt någon vind, strålande sol, det kommer bli kanon.
Har hängt kläderna på elementet så dom ska vara varma o goa när vi går vid nio.
 
Såg i tidningen idag att det står att vi får nya vårdmiljoner för att vi har så korta vårdköer här på gotland.
Det var en bild på vår sjukvårdsdirektör Maria Dalemar och jag tänkte cyniskt när jag såg bilden på Fru Sjukvårdsdirektör:
Jaha, det är dom pengarna som ska gå till din LÖN då eller?
Ja, för det var väl hon som har 99 000 i månaden.
Bitterfittan har talat.
Den snart ARBETSLÖSA Bitterfittan ska tilläggas.
Förlåt sjukvårdsdirektören, men det är så svårt att låta bli att bli lite cynisk i tider som dessa.

Positivt är väl ändå att vi får pengar och att våra vårdköer inte är så långa...
Jag ska försöka att se det på det sättet istället.
Försöka.
 
Och nu ska jag låta bli att sitta här och glo på dumburken, kläder ska på, SOLEN STRÅLAR ute!
Vi ses lite senare.
Trots riktigt svår nackvärk ska jag göra mitt bästa att ha tråkigt idag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0