Premiär för...

Finns inget mer tillfredställande än att få ta på sig sin egentillverkade t-shirt...
 
 
... och idag var det premiär för det!
 
Jag hittade en kofta i garderoben som matchade färgen på t-shirten så då tänkte jag:
Idag vill jag ha min t-shirt!
Jag har liksom sparat på den ett tag sen jag gjorde den.
 
Och jag älskar verkligen modellen, jag har sagt det förut och jag säger det igen, ÄLSKAR!
Så fort jag är klar med det jag syr nu och två beställningar ska jag sy en till i det svarta molntyget som egentligen kanske är barntyg.
Men...
Nu har jag bestämt mig, det blir en vuxen-t-shirt till mig själv.
Jag har hittat min favoritmodell i alla fall.
 
Så åkte vi på kalas.
Hämtade upp Lilla Sunshine och drog till Hundbästisen och Gudis.
Vi blev bjudna på marängswiss och sockerkaka, skitgott.
Det blev mycket snack och en hel del skratt...
Och heta diskussioner angående "gällivarehäng" på byxor eller inte.
INTE-sidan vann, eller som gudis pappa sa:
"Den äldre generationen".
 
Nu är vi hemma och sitter och fryser ihjäl, det blåser rakt in från havet och det är isvindar.
Snön vräker ner och jag bara hoppas den smälter bort lika fort som den kom.
Jag har INGEN lust med vinter nu överhuvudtaget, bort-bort-bort fort som satan säger jag bara.
 
Sitter och väntar på programmet om Medeltidsveckan från Visby.
Ska bli intressant och se om det är någon man känner igen.
Kanske jag...
I en tokig hatt?
Nä, det blir ingen Madde-i-tokig-hatt i årets Medeltidsvecka, så mycket vet jag i alla fall.
 
Vi ses imorgon igen, nu börjar programmet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0