Då började jag STARKT tvivla på mitt inköp...

Först lite jobb och sen lite stan för att leta efter en ny solhatt...
Eftersom jag tappade bort min igår!
Min SNYGGHATT.
Fan.
Visst är det konstigt, fulhatten har hängt med i 190 år och den tappar jag minsann ALDRIG BORT!
(den har jag enbart i trädgården här hemma)
Aldrig.
Men alla snygghattar försvinner innan jag ens hinner slita ut dom det minsta.
DOCK...
Dyker någon upp i min snygghatt på beachen på Björkis, då lär jag nog gå fram och fråga vart dom köpt den och vilket år.
Lappen är nämligen borklippt från vart den kommer och lyckas dom pricka in året också så är dom himla duktiga.
Och jag tappade den på Björkis , kussen var och letade inte så långt efter men borta var den.
 
Så letade jag idag på stan.
Slut på solhattar på HM, Lindex, Kapp Ahl, Åhlens, Cubus, Indiska, Malmgrens, WTF????
Hur fan kan vartenda ställe i stan ha slut på solhattar?
Inte ens killhattar fanns att få tag på.
Tjejerna på Systrarna Malmgrens tipsade mig då om väskaffären mitt på Adelsgatan, sagt och gjort, jag gick dit och hittade mig en ny solhatt á la cowboystuk som min förra, fast svart.
Ville ha en annan herrhatt men den var för dyr 795:- och det hade jag inte råd med.
249:- var för dyrt för mig ändå, men utan solhatt klarar jag mig inte så detta fick gå på sparkontot tills jag fått... nåja, glöm det.
 
I alla fall, jag var något tveksam dock mest till att den var svart.
Mörkt drar ju till sig värme.
 
Kom hem, vi drog till V-Tofta där det var kalasväder, vindfritt och varmt...

 
 Ja, vinden blåste så fiffigt så låg man på stranden bakom vallen var det helt vindfritt, där vi ställde bilen på parkeringen blåste det småspik, men på playan var det supernice.
INGE FOLK var det heller, så det var tyst, lugnt och behagligt.
Vi var där från 13.30 till 18.00, bara jag och sambon och han...
SOV HELA EFTERMIDDAGEN!
Trevligt sällskap han var då.
 
 
Sola var han ingen fena heller på idag direkt när han väl vaknade till en liten stund.
Nej, han har ju varit undan solen som en annan vampyr eftersom han har jobbat.
Han drog på sig en handduk efter två timmar för då, som han sa "Stack det i skinnet och gjorde ont!".
Men tunnis-sambon.
Skärp dig, sa jag, du har ju faktor 30, det sticker i mitt skinn också.
Han lyssnade inte på det sol-örat och la sig under handduken ändå.
Och sov.
 
När han sen vaknade till liv så tittade han på mig och sa några små störande saker som:
1. "Giddeapp", med hänsyftning till min nyinköpa solahatt i cowboystuk. (inte bra)
2. Att den svarta passade mig bättre än den förra. (bra)
3. Att den svarta solhatten matchade min bikini jättebra. (bra)
4. . Att den svarta var mycket SEXIGARE än den förra. (jaha...okej...)
5. ... och att den fick honom så att säga att "light his fire" när jag hade hatten, min vita tröja och mina animalprint byxor!
Och så SKRATTADE han!
 
VAD?
Alltså när han la ihop skrattet ihop med min klädstil med hatten kände jag bara:
PANTERTANT från Florida!
 
 
... och trots att han hävdade motsatsen trodde jag honom inte.

"Du skrattade" sa, jag.
"Nu kan jag inte sluta bara för det" sa han.
"Fnys", sa jag.
"Du är sexig", sa han.
"Fnys-fnys-fnys", sa jag samt att jag skulle lämna tillbaka hatten.
"Neeeej, du ÄR SEXIG", sa han.
"Hatten skall tillbaka", sa jag.
"Nej, du är ju skitsnygg i den", sa han.
"Varför skrattar du fortfarande", sa jag.
"Jag kan inte sluta nu", sa han.
 
Fan tro´t.
Nu ska jag sova.
Vi ses imorgon och då är det årets viktigaste fest på tapeten:
BJÖRKIS FESTEN!!!!!
Stackars er som inte är bjudna, stackars er.
 
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0