Ingen ville veta...

Dra mig baklänges så varmt (hett) det varit idag!
 
Helt BEDRÖVLIGT att ha "The week" just nu och behöva springa som en skottspole till toan så fort man badat.
Vilket man gjorde hela tiden pga hettan.
Tror jag har tjatat en gång i kvarten om detta faktum till ALLA på stranden idag att det var öken att ha "The week" just nu.
Alla fick veta, men jag gissar att INGEN VILLE VETA!
 
När det då startades upp med lite jobb på Friskis idag kan jag bara säga så här:
Varför i helvete investerar inte stället i air condition?
Alltså jag vet ju att det inte är Friskis & Svettis som äger huset, men dom får väl för fan säga till husägaren eller byta lokal för det var bedrövligt där till och med på morgonkvisten idag, och det är ju inte första gången.

Det var som att träna i en bastu för dom som tränade, till och med jag som bara agerade PT var pinsvett och jag rörde inget annat än benen mellan maskinerna.
Och lägg då till folk (läs: killar, karlar och gamla gubbar) som inte TVÄTTAT SINA KLÄDER sen förra träningspasset, utan gick i gamla skitiga träningskläder med gammal intorkad svett.

Åh fy fan vad det stank i den där hettan när gammelgubbsvetten späddes på med ny svett.
Jag skulle aldrig, aldrig, aldrig gå och hålla för näsan, men idag var jag tvungen.
Jag gick med näsan begravd i mitt nyduschade armveck för det var så illa i lokalen att jag höll på att tuppa av.

Då ska ni veta att jag har kunnat byta bajsblöjor på gamlingar och sjuka och gått ut och ätit frukost som om inget hänt, eller ta hand om folk med kallbrand, hanterat döda i värmebäljor, vi hade en tant som inte badat eller duschat på över 10 år och jag har inte rört en min för det är ju sjuka människor som inte kan hjälpa sin situation, men idag...

Gubbstruttar & män:
Det finns en uppfinning som kallas tvättmaskinen, ta och tvätta era kläder innan ni går till en bastu och tränar TACK!
Harry Carlsson:
Ta och installera air condition till era hyresgäster Friskis, det är bedrövligt.
 
Tjejerna och tanterna på Friskis...
Ja, ingen av dom luktade gammal intorkad svett, så himla otippat ( verkligen... not )!
 
Sen blev det färd ut till stranden och bästisen Lilla Sunshine med familj kom ut idag och vi hängde hela dagen.
Det vart en mysig dag och vi har ju då som sagt badat, pustat och pratat mycket.

 
 När jag kom hem blev det en långpromenad med vovven direkt...
 
 
 
... trots att det ännu var ganska varmt men jag ville bara ut och njuta av allt det vackra.
 
Nu ska jag gå och lägga mig, imorgon blir det besök på morgonkvisten, sen stranden och SEN...
Mera bus & kul på kvällen.
Mer om det imorgon!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0