Inte född i farstun...

Imorse kom jag upp tidigt här.
Jag blev väckt.
Ibland vaknar man och inser att världen inte är densamma längre, men ändå snurrar den vidare.

Igår blev det vilodag för bara mig och mamma på V-Tofta och det behövde vi nog.
Vi låg inte ens brevid varandra utan var för sig och vilade inför kvällens 100-års fest.
Det var väldigt skönt för det innebar att vi var pigga och utvilade när vi väl skulle iväg, dock höll morsan på att få hjärnblödning på sonen.
 
Sonen var I VANLIG ORDNING på Stor-Tofta och skulle åka med oss hem.
Tidsplaneringen var att lätta 15.30 PRICK och "visst-visst", det skulle han dyka upp till...
Men eller hur...?
Gjorde han det tror ni?
Nope, det gjorde han såklart inte!
 
Jag började ringa vid 15.35, inget svar, smsa, inget svar, ringa-ringa-ringa-ringa, när klockan var 15.55 då svarade han:
"Va´ere?"
Eh, vare é?
Jo, du skulle ju varit här vid caféet vid 15.30 och nu är klockan 16, hallå?
"Va, näe, du sa ju 16.30!?"
NEJ, jag sa 15.30!
 
Ja, han fick kasta sig upp från stranden till parkeringen på Stor-Tofta medans vi lättade från V-Tofta.
Och satt med blöta badshorts i baksätet på en plastsäck, morsan gnisslade tänder, nu var vi kraftigt försenade i hennes värld.
Men inte på riktigt, vi hann, med gooood marginal!
 
Sen blev det fest för dom två 50-åringarna...
 
 
Roligare bild än så här blir det inte, jag har helt enkelt tagit SKITDÅLIGA bilder från kalaset, får sno lite av mamma framöver.

Själva kalaset var dock mycket trevligt och roligt!
Vi startade upp med tipspromenad som MITT LAG faktiskt vann, sen blev det middag:
Kycklingspett, kebabspett, korvar, potatissallad, sås, sallad, bröd och säkert något mer som jag glömt nu.
 
Jag åt som om min sista stund var kommen.
Hjälp va hungrig jag var, för att inte säga utsvulten.
Vi satt länge och åt och pratade och slängde en hel del käft, jag blev "lätt" irriterad på morsan som på något sätt skulle tala om för mig att jag skulle "lyssna på andra men INTE FÅ HA EN EGEN ÅSIKT", vilket man dock INTE säger till mig.
Jag brukar inte ryta ifrån till morsan på det sättet jag gjorde på offentliga ställen eller fester på det sättet jag gjorde igår men...
Jag är min egen, jag blir galen när någon ska tala om för mig att inte tycka det jag tycker.

Jag talade om för min mor att "jag lyssnar visst på vad Idolen (i detta fallet då) har för åsikt, vi FÖR EN DISKUSSION HÄR, inte en monolg från något håll, men jag tycker att han har fel, och det bestämmer inte du vad jag ska tycka, punkt!"
Idolen och jag var överrens om att vara oense, mamma tror ibland att jag är född i en farstu...
Det är nog det sista jag är, och DET BORDE JU HON VETA att jag inte är kan man tycka.
Nåväl, vi står på god fot med varandra idag i alla fall.
 
Sen blev det fika och på det mer tävling, typ "På spåret-tävling".
Jättekul tävling, men i denna kom mitt lag sist, fast först från slutet kan man kanske säga då.
Något lag hade skrapat ihop 47 poäng.
Vi andra var inte ens i närhetenm det blev poäng-tjafs direkt (som vanligt när det ska tävlas och alla vill vinna i den här släkten då).
Ja, det hojtades om att det skulle dopingtestas bland annat, deras papper skulle sparas och kontrolleras i dagsljus och i spiknyktert tillstånd, NÅGOT VAR FEL i deras poängräkning.

Vi höll alla med:
Det luktade FUSK med så höga poäng!
Att dom var duktiga och allmänbildade..?
Nä, det kunde bara inte vara rimligt!
 
Så blev det prisutdelning och en massa godis, mycket skratt och skämtande om både kungahus och annat trams.
Vid halv två tackade vi för en TREVLIG och MYSIG fest och promenerade hem i regnet, jag och mamma.
Sambon jobbade (fast han var med och åt i alla fall) och sonen hade åkt en timme tidigare till sin pappa.

Idag vaknade jag då upp till något annat.
Senare på dagen åkte vi ut och var med släkten, det blev flams och trams, vi kunde enas om att vi nog kanske var lite smått inavlade som det europeiska kungahusen, ja, lite smått "bakom" typ.
 
 
Värmen var runt kokpunkten och det var skönt när det kom ett och annat moln framför solen.
På det djupa visade vattentemperaturen 26 grader.
Inte så svalkade i värmen med andra ord.
 
Och var dyker så upp lagom till den nya värmeböljan...?
Jodå, "The week" såklart.
J-la skit.
Kunde det inte ha väntat en vecka till...?
Tydligen inte.
 
Så tillsist, två bilder från hundpromenaden ikväll...
 
 
 
 
Imorgon blir det lite Chifen, nu går jag och lägger mig, jag är HELT SLUT!

 
 
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0