Jag och Jarmo...

Vilken rolig kväll detta blev...
HELT OTIPPAT!
 
Mamma ville väl ner på stan en sväng ikväll igen.
Men sa det väl inte rätt ut för hon vet ju vad jag tycker om deta spektakel, så det var lite hintar om "Lika bra att man inte går ner på stan för det kommer nog ändå regna", "Fredrik Reinfeldt har ett himla bra tal, men man blåser säkert bort där nere i Almedalen".
 
Herregud, ja, ja, vi får väl gå ner då, hon vill ju förmodligen se Fredde.
(och kändisar)

Jag sa:
Vill du går ner och se "Debatt" live eller?

Mamma:
Vill du?

Jag:
Absolut, vi kan ju göra det om du vill det!
(Nej)

Morsan blev eld och lågor, "jag klär på mig då".
Jepp, jag med.
Och så cyklade vi ner och när vi kommer till teatern, vem möter vi inte då om inte...

 
 
Jarmo!
 
Skådespelaren Jarmo Mäkinen från "Jägarna", "Populärmusik i Vittula", och inte minst REKLAMEN från K-rauta!
Ja, även den reklamen som Partaj "Vi bajsar i skogen och torkar oss med björnar" gör parodi på...
 
 
Och sonen som ÄLSKAR båda!

Han älskar Jarmo för att han är så BIFF och cool, och han älskar parodin på reklamen med Johan.
Och vad gör Madde då...?
Jo, Madde hoppar av sin cykel och går fram till Jarmo, säger:

"Hej, ursäkta, du jag har aldrig gjort något sån´t här förut, men kan inte jag få ta en bild på dig och mig ihop?
Min son bara ÄLSKAR dig förstår du (sonen skulle ha dödat mig om han varit med) och det vore så himla kul att få ta en bild och skicka till honom."

Jarmo:
Jo men självklart, visst kan vi ta en bild.
Jag ska in och spela snart här, men va fan det är ju låst...
(och så ryckte han i teaterdörren)
 
Jag hoppade av cykeln och mamma stod bara och gapade, fumlade fram kameran, mitt hår flög überalles, Jarmo fick allt mitt hår i fejset.

"Vi får nog vända på oss, annars syns jag ju inte", sa han och skrattade.
Vi vände oss så vi fick motvind, "Då tar vi vår sefie", sa Jarmo och så tog vi bilden!
Jag såg inte klok ut, han såg jätteglad ut, jag BLEV GLAD!
Tackade så himla mycket och sa att detta var första gången jag tagit en selfie med någon kändis och att jag älskade honom för att han ställt upp!
 
(Älskade honom, HERREGUD, varför sa jag det? Idiot! Det lät ju helt vrickat!!!)
 
Men Jarmo bara skrattade och sa att "det var så lite det och att jag skulle hälsa sonen".
Ja, det ska jag sa jag och tackade igen!
Sen har jag inte slutat le på hela kvällen, vilken trevlig skådis, det hade ALDRIG Persbrandt gjort!
Och så kände jag mig så modig, superwomen nästintill, som om jag räddat världen inte bara tagit en selfie med Jarmo.
 
Och nej...
Bilden kommer inte upp ikväll utan imorgonbitti för det tar så jäkla lång tid att lägga in bilder i datorn.

Sen gick jag, mitt breda leende och morsan och lyssnade och tittade på "Debatt" live...
 
 
... vilket var himla intressant, och så fick mamma se både Statsministern och en massa kändisar SAMT att vi var med lite på tv så länge statsministern var med.
Jag har alltså inte bara kramats med Jarmo, jag är även känd från tv!

Vi hade även en full moderat-kärring i +55 åldern bakom oss i publiken som gjorde bort sig rejält.
Hon hade nog druckit ett eller annat glas rosé för mycket och tjoade och tjimmade (brölade och buade) på både rätt och fel ställen under programmet.
Hennes sällskap, en man i min ålder, skämdes rejält.
Han stod och tittade ner i gatan samtidigt som han var tvungen att hålla i henne från och till eftersom hon vinglade rätt rejält.

Jag, mamma och en man brevid mig skrattade i samförstånd till och från när hennes högljuda rop, brölanden och buanden utbröt, plötsligt böjer sig killen fram emot mig och säger tyst:
"Hon verkar ha plundrat och druckit upp allt i hela baren på hotellet..."
Jag började gapskratta och han också.
Ja, det var verkligen kul idag, 
 
Sen gick vi en liten vända efter, blev omsprungna av Jan Björklund som var kortare än mig och lite mullig.
Nu ska jag sova, kul kväll som sagt, imorgon kommer selfien!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0