När sonen vrålade...

God morgon!
 
Låg nog VERKLIGEN EFTER med sömn igår för jag somnde innan 24, försökte vara lite sällskaplig ihop med sonen och se "Gladiator" men ögonen föll konstant ihop och jag fick ge upp.
Vaknar 09.30 (??????) idag.
Sån´t gillas INTE, hela dagen blir ju förskjuten.
Men, men, sov man inte tillräckligt natten innan och steg upp till tandläkaren i ottan, ja då får det väl bli så då!
Huvudsaken jag är utsövd idag i alla fall.
 
Så gick jag en underbar kvällspromenad längs muren, via lite Kärleksstig...
 
 
 ... och havet tillbaka hem och innnan jag gav mig av på promenad så försökte jag få tag i sonen angående kvällsmaten.
Under kvällspromenaden likaså.
När jag kom till bänkarna vid Kruttornet satte jag mig att vila en stund och ringer sonen igen och får tag i honom äntligen.

Men...
Samtidigt som jag får tag i sonen dyker en kille/man på mig och börjar prata.
Jag försöker upplysa killen om att jag faktiskt sitter i telefonen, men han ignorerar detta faktum totalt och bara fortsätter prata med mig.

Det var"Jag-flörtar-med-dig" och naturligtvis var det ju lätt för honom för jag har ju en gullig HUND!
Och en kvinnas hjärta går ju ibland via vovven KANSKE HAN TRODDE, för det handlade bla om att han skaffat sig en chiuaua, medans hans polare tyckte att han borde ha köpt en pitbull.
Ja, för han var ju så tuff & manlig då... enligt honom själv... rent av himla ball.

Samtidigt som sonen i öronsnäckorma vrålar:
"Hallå, HALLÅ, hallå, HALLÅÅÅÅÅÅÅÅ"...
Försökte jag svara på killens frågor, stänga av samtalet med sonen utan framgång tillslut drog jag bara ur propparna för att vara Chiuaua-mannen tillmötesgående.

När han så fällt den där kommentaren om att han inte borde haft en chiuaua utan en pitbull, pga av sin manlighet, jag då var jag "snäll" och sa:
"Ja, men ju mindre hund, desto manligare man!"
Dock INTE UTAN VISS IRONI i rösten, men det hörde tydligen inte Chiuaua-mannen, uatn blev så himla uppeldad av mitt svar och babbalade på om detta, sin hund, sig själv...
Tills han såg min förloviningsring.
 
Ja, då fick vårat samtal en helt ny vändning och han upplyste mig om att:
"Det var ju himla bra med en chiuaua för...
Då kunde man ragga brudar så himla mycket bättre!"
Ja, det har du rätt i, sa Tant Madde och "Lycka till med det!".
 
När jag sen plockar upp snäckorna igen och ringa upp sonen, då börjar ett par prata med mig snett bakom om Chiuaua-mannen och vi skrattar lite gemensamt åt hans raggningsförsök samt sorti vid förlovningsrings-upptäckten.
SEN kunde jag putta in öronsnäckorna och hör sonen:
"HALLÅÅÅ, hallå, VEM FAN PRATAR DU MED????"
 
Tänkte, men herregud, har inte han lagt på om jag nu inte lyckades själv med att trycka av honom!?
Tydligen inte, så då blev jag fnissig vilket störde min tonåring ännu mer, och han var himla sur på rösten och "Vem var det där du pratade med, och VARFÖR pratade han med dig?", och jag fick förklara mig.

När jag sen pratat klart med sonen, var jag tvungen att vända mig till paret igen och berätta att jag inte lyckats stänga av telefonen under Chiuaua-mannen samtalet, den hade varit på.

"Åh herregud, sa killen, då har du hamnat i trubbel hemma nu då!"
Jag, och paret gapskrattade och jag upplyste dom om att det var min son, och att det var MER ILLA än om det varit min sambo,
Någon okänd snubbe som raggar på hans morsa, VE OCH FASA, nej värre än så kan det ju knappast bli!
Vi skrattade ännu mer innan jag sa "Hej då och ha en bra kväll".
Nä, detta var inte populärt för jag blev utfrågad även vid kvällsmaten, jag har inte bara en man i huset tydligen, jag har TVÅ!
 
Ställde mig även på vågen igår:
+1 kg.
Ja, det har blivit lite väl mycket mackor och glass på sistone samt inga promenader med vovven för att hon haft diarré och inget klokt koppel.
Leila bakar på tv nu, jag blir sugen på något snaskigt...
Skärpning.
Men men, jag har ju byxor med elastisk midja numera så det är luuuuuungt!
 
Jaha, då får jag väl se vad den här dagen ger.
Syrummet nu först i alla fall, imorgon och fram till måndag ska det bli högsommar och supervarmt enligt tv-meterologerna i alla fall.
Vi håller tummarna för det, vi ses senare.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0