Överfallna av pojkar...

God morgon!
Man vaknar upp till ännu en underbart solig dag och känner sig lycklig.
Dock låg jag under solhatten igår och tänkte...
 
 
... "Ja, tänkt så tomt det blir när allas semestrar är slut och JAG inte har något jobb att gå till!".
Undrar hur DET kommer kännas?
Men så sköt jag det ifrån mig och tänkte:
"Nu är nu, då är då, jag har ju ändå en plan så..."
Ja, det har jag faktiskt, bara att hoppas att det går som planerat.

Annars var dagen lika skön och härlig som vanligt.
Det blåste varma vindar, varmt som tusan i vattnet...
 
 
När jag kom hem tog jag hundpromenaden före middagen.
Tänkte att det blåste så skönt så det blir inte så varmt för oss som det brukar.
Fast det första jag gjorde var faktiskt att bada hunden, så kunde hon lufttorka under själva promenaden.
Smart drag, det gick på ett kick att få hunden snustorr mellan hemmet och Österport!

När vi kom till delen av Strandpromenaden där hägnmattorna är såg jag för första gången att det fanns EN hängmatta ledig i första parkett!
Jag och Milou högg den direkt och nästan direkt...
Blev vi påhoppade av två MYCKET ÖVERFÖRFRISKADE pojkar i rosa skjortor och finskjorts.

Oj, oj, oj, Milou var nog den sötaste vovven dom sett, och det skulle pussas på min RENA HUND och gullas och dom höll på att välta oss ur hängmattan.
Dom luktade som dom var marinerade i herrparfym och... typ ALKOHOL.
Jupp, det var väldigt mycket alkohol sen några dagar som kröp ut ur dom lite svettiga porerna kan jag meddela.
Och så gullades det, och gullades det och gullades... allt medans sambon väntade i mobilen eftersom vi pratade precis när killarna dök på mig och vovven.
Han fick vänta ett bra tag.

När pojkarna gått kunde vi äntligen njuta en stund...
 
 
... tills nästa överförfriskade gäng kom (himla söt och poppis hund man har, LIVSFARLIGT), men då hoppade vi upp och så drog vi vidare hem.

Sonen ville se film, men det blev liksom aldrig av att vi gjorde det.
Jag pysslade och han hamnade framför tv´n och sen la vi oss väl och sov...
Tror jag.
Milou imorse...
 
 
... den lilla gottegrisen.
GUD va hon är bortskämd, och ren.
Nu ska jag piffa, skall iväg och fixa present, sen stranden.
Vi ses ikväll eller imorgon, vi får väl se VAD JAG HINNER!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0