Så mycket Burgsvik...

God förmiddag!
Trött?
Jepp, apselut!
Hårt jobb att vara Madde just nu.
 
Igår var det hetare än hetast på playan...
 
 
... jag satt mycket under parasoll och även i skuggan!
Det var liksom nödvändigt för att inte dö eller smälta bort.
 
Vid 15.30 drog vi så in till stan igen, piffa och fixa och så kom Hundbästien med syrra och hämtade upp mig för att dra till Burgsvik.
Vid Björkis hämtade vi upp Nybyggarna och sen var det PARTYBIL ända ut till Burgsvik, jisses vad jag skrattade.
 
Och där satt vi, VEM skulle vara den hemlige gästartisten, det var allt från Lasse Berghagen till Ebbot, Petter, Carola, Lill-Babs, Timbuktu (fast han spelade ju på W-Strand), Pugh, Laleh, Miss Li och GUD vad mer vi gissade på...
 
 
När vi tillslut landade i Burs så var det lång kö, men vi stod först i våran:
Förköpskön!
Det vi då lärde oss av detta första besök var:
Medtag filt eller brasse (jag hade med strandfilten som tur var) för väntan är lång.
Alternativt boka bord.
Alternativt: Ta med picninc.
Ta på sig gympadojjor för nacken och ryggen tog lite stryk av dåliga skor, har lite ont idag.
 
Vi hade dock tur, vi fick tag i trädgårdsstolar som vi satte en bit framför scenen tills det började, och så hade vi filten i reserv.
Och så pladdrade vi, skrattade, åt, gisssade och SÅ DROG DET IGÅNG...
 
 
Och jäklar vad bandet som håller i det här var bra!!!!!
Så in i hekskotta bra, asbra, skitbra, JÄTTEBRA, det var ett himla drag och vi både sjöng med och dansade.
Jag spelade in filmsnuttar men dom kan jag tyvärr inte lägga in här, det blir bara en bild som denna nedan tyvärr...
 
 
 Så kom gästartist 1: Mojje!
(Va?)
Jaja, han var väl kul, men... ja.
Gästartist nr. 2 var en lokal förmåga, ung tjej som var jätteduktig.
Och så till det STORA HUVUDNUMRET, vem eller vilka skulle du bli???
Ebbot, Lasse, VEM????
Tommy Ekman och Micke Syd från Freestyle respektive Gyllene Tider!!!
WTF?
 
Gud så vi skrattade, jisses amandus, neeeeej ropade vi, till och med Rickfors och Laleh (som vi inte ville skulle sjunga) hade varit roligare, STJÄRNOR LIKSOM, inga gamla avdankade 80-tals-nånting!
Min bästis skrattade så hon höll på att dö, skrek till sin dotter att nu fick noh JAG åka med dom hem så inte jag skulle mörda henne på vägen hem från Burs, och så skrattade vi ÄNNU MER.
 
Men herrgud, det var ju drag, kul med dom ändå, och som sagt bandet som var själva "Så mycket Burgsvik" var ju värda varenda spänn.

Vi var så nöjda, uppåt och glada när vi gick därifrån så det var inte klokt.
Kul som fan och detta ska vi göra om, nu med lite mer erfarenhet om HUR DET GÅR TILL där ute i Burs.
Mycket lyckad kväll som sagt, 2700 pers, åk dit, missa det inte, SKITKUL!
Nu ska jag på playan, vi ses imorgon igen, TJING!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0