Skor av...

Solen skiner och jag har varit effektiv i två dagar...
Idag blir det strandpaus med gott samvete!
 
Igår fick jag sms (eller mail var det faktiskt) från Nybyggarkussen som skrev:
"Läste precis bloggen" och sen typ "Ligger och fräser" med en sol efter.
Jag satt i syrummet och regnskurarna avlöste varandra och jag tänkte:
"VAD, neeeeej, har dom sol idag!?
Jag skulle ha ringt och kollat vilket väder dom hade.
Fast å andra sidan är det bra att jag syr men..."
 
När jag pratade med kussen ytterligare någon timme senare visade det sig att dom hade inte alls sol, det var kussen och Oljebaronen som skojade lite.
J-Ä-T-T-E-K-U-L!
Jag fick ju nästan en hjärtattack där i mitt lilla syrum.
 
Fundering nummer 1:
Är inte fotbolls-VM över?
Svar: Jo.
Sluta då visa "favoriter i repris" och överanalysera hela VM om och om och om igen.
Tyskland vann, punkt slut.
 
Fundering nummer 2:
Vad är det där med hantverkare och INTE KUNNA TA AV SIG SKORNA när dom kommer hem till folk för ett litet jobb?
Igår:
Spöregn = då blir det mycket skit under skosulorna.
 
Geab-mannen kommer, här var det nystädat, han börjar kliva upp för trappen med skor på.
Jag hugger som en kobra:
"Ursäkta, skulle du vilja vara så vänlig att ta av dig skorna, vi har nystädat här." (i en vänlig ton)
Han tittar på mig som om jag var galen, och blicken sa mig även:
Måste jag?
Jag blickade tillbaka:
JA!!!!!!!!
 
Han SUCKAR och tar av sig sina gympaskor, och kommer sen upp och fixar in en ny elmätare.
Jag säger inget om man har hantverkare som gör ett stort jobb och springer upp och ner i dagar eller månader, MEN...
Ska man bara byta en elmätare och det är regnigt ute, DÅ tar man AV sig SKORNA.
I alla fall hemma hos mig!

Jag är ledsen men jag tycker att lite hyfs måste fakstiskt en hantverkare ha om dom bara ska köra små jobb som inte är så smutsigt, då borde dom få lära sig i byggskolan:
Litet jobb hos kund:
Skor av.
Stort och smutsigt jobb:
Behåll skor på.
Det är inte okej att klampa in med skor på hos folk...
Tycker jag.
 
Nu ska jag hoppa i duschen, Chifen väntar, vi ses ikväll!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0