"Är du fortfarande arbetssökande...?"

Igår såg jag...
 
 
 
... och skrattade mig igenom HELA SHOWEN förutom kanske dom sista 5 minutrarna när han var lite mer allvarlig.
Jag skrattade så jag grät och fick tjippa efter luft i scenen när han fick ryggskott av att nysa och hamnade på akuten.
 
Sonen hade ingen lust att se Özz utan stängde in sig på sitt rum, för han trodde att det bara skulle handla om politik, han gav det inte en chans.
Han lommar ut mitt i showen när jag bara skrattar och skrattar högt för mig själv här ute och undrar vad jag ser på, han trodde väl att jag bytt program.

"Özz", säger jag mellan skratten, och får även ur mig "det handlar mycket om fotboll, det här skulle du ha sett", och så skrattar jag vidare.
Sonen tittar skeptiskt på mig, på tv´n och så gick han in till sig igen.
Och jag skrattade vidare.
Det är väl underbart att någon kan roa en så bra att man sitter själv och skrattar högt?
Alltså ja, Özz har i alla fall min röst i valet 2014 om han ställer upp som statsminister!

Igår med posten kom det brev från ARBETSFÖRMEDLINGEN där dom skickat ut ett brev där det stod att:
Det var längesedan vi hörde något ifrån dig, vill du fortfarande stå kvar som arbetssökande eller ska vi meddela A-kassan att du inte längre VILL STÅ KVAR som arbetssökande?
 
Eh...?
Är dom dumma i huvudet eller?
 
Jag skickar in mina obligatoriska rapporter PUNKTLIGT VARJE MÅNAD och även mina KASSAKORT, är dom blinda eller?
Dessutom har DOM BESTÄMT att nästa gång jag behöver ta kontakt med dom är den 13/8.

Jag kryssade i det som skulle kryssas i för min del att "JA" jag "vill stå kvar som arbetssökande hos er" (ja, sååååååå jävla jättegärna) och NÄR jag blev arbetslös (Va fan, det står väl för i helvete registrerat hor dom????? Eller??????) och "Nej" jag har inte börjat studera.
 
Så klottrade jag ner på eget bevåg där det fanns plats på pappret:
" P.s. Fick ett datum av er nästa gång jag BEHÖVDE höra av mig till erAV ER, är den 13/8-14.
Om jag inte fått ett jobb innan dess då, PLUS att ni ser väl på mina månadsrapporter att jag fortfarande är arbetslös????? Mvh Madde"
 
Så oproffsigt av mig.
Madde surfittan har talat.
 
Men är dom dumma i huvudet eller?
Spar på pappret och KOLLA i min "file Madde" istället, där ser dom väl för fan att jag söker jobb fortfarande?
Ja,ja, jag gör min plikt och slänger in det där pappret på måndag, FORT IN, fort UT, på det där bygget stannar jag inte mer än en sekund längre än nödvändigt.
Nu ska jag iväg och fixa ett ärende, vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0