Dom satt och födde barn på bryggan...

Hej...
Nu har jag tid med er.
 
Det gick verkligen i ett här på morgonkvisten och jag hann inte sätta mig ner och skriva något liknande som jag alltid skriver, så det fick vara.
Dessutom gick jag en mini-bloggskola igår och där stod det:
Blogga aldrig om du inte har lust eller något att komma med!
Nä, det var väl smart, ibland tänker jag att det blir mycket samma-samma och man ska ju inte skiva OM man inte har något att komma med.
Något att ta till sig så det inte blir slentrian!
 
Nåväl, vad har hänt idag då?
 
Jo, först sömnad, sen hemmafix, vidare cykelleveranser av 3 klädesplagg (bra motion för sömmerskan, ingen extra avgift ), hem å hämta strandväskan och så tog jag med en lättare lunch och cyklade bort till Norderstrand och tanken var "en liten lunch samt solgädda vid havet" och sen hem och sy igen! 
 
 
... men jag blev visst kvar!
Runt 15.30 gick jag upp till Thott och köpt årets dyraste kaffe & macka...
 
 
... en helt vanlig ost- & skink fralla plus kaffe:
60:-
 
Eh, det är MAT för mig i tre dagar nästintill!
Nåväl, jag hade ju inte planerat att vara kvar, jag var sugen på kaffe och jag borde ha gett fan i mackan ALTERNATIVT läst på prislistan innan jag sa att jag skulle ha macka också.
Nu gjorde jag inte det.
Läxa lärd.
 
Tre bad blev det allt som allt, skönt i havet...
 
 
... och vid ena badet mötte jag två spelmän (en kvinna och en man) från Järvsö som jag språkade lite med om Gotland, dom var lyriska över sitt besök här på ön.
 
Vid sista badet satt det ett par på bryggan och plaskade med fötterna i havet, även vi började prata och tänk...
Dom "satt och födde barn"!
Jepp, blivit igångsatta på BB på förmiddagen, nu var dom ute på en promenad för att få igång det lite, vid 16.30 skulle dom tillbaka och få nästa coctail av igångsättnings-medusin!
 
Va, på hur många BB´n har dom det så här?
Gå rakt utanför dörren och sitta där på en brygga och föda barn!
Sjukt coolt om ni frågan mig.
När dom gick tillbaka önskade jag dom lycka till och henne minimalt smärta, "ta all smärtlindring du kan få och hoppas det går jäkligt snabbt", var mina sista ord.
Blir kul att se VAD DET BLEV i tidningen senare.
 
 
17.00 blev det ändå dags för hemfärd via bästisen och Lilla Sunshine en liten snabb sväng.
Ja, det var ju ändå med vägen.

Jag fick saft och se ett himla fint Wasa-skepp på bild som dom byggt på dagis, sen hem och nu ska jag se om det finns några jobb jag kan söka!
Sy kan jag då inte göra för nacken är inte medgörlig, det var därför jag var kvar på stranden också.
Det var liksom inte någon idé att åka hem.
 
Det var min dag det, vi ses imorgon igen.
Då ska sambon pusta fönster, jag ska assistera det lilla jag kan!
 
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0