Jag behöver det...

God morgon!
 
Vaknar och har huvudvärk idag igen + nacken.
Igår på eftermiddagen vart det hemskt här, alltså riktigt illa.
Först på dagen skar jag ut endast ett mönster sen tog det stopp.
Så hade jag besök som gällde tyger och sen vart det en del telefonsamtal och efter det... PANG... huvudvärken och nackvärken blev så svår så jag var tvungen att först sätta mig och sen lägga mig.
Alltså något triggade igång det hele, och det var snabbt kan jag säga.
 
Var tvungen att ta alvedon för det riktigt dunkade dånade i skallen.
Efter en timme släpade jag mig upp och tänkte att jag måste nog ut och få lite luft i skallen och syre i musklerna...
 
 
... så jag och vovven samlade ihop oss och kom tillslut ut.
 
På väg mot Söderport ringer Frk SmältChoklad och frågar vad jag gör, kunde hon joina promenixen vid Österport?
Visst, och sen gick vi i den sköna kvällsolen längs Kärleksstigen till slutet av Norra Kyrkogården, mötte INTE EN KOTTE längs den sträckan, och sen längs havet tillbaka hem.

När jag sen varit hemma och vänt blev det sen lite soffhäng med Klokboken & Lilla Sunshines mamma.
Idag blir det tokvila, alltså mental och inget sy-pyssel överhuvudtaget, inte ens träffa någon.
Jag ska gå och lämna igen en bok och låna nya ljudböcker på bibblan, bara me myself and I.
Orkar inte med mer.

Jag är i alla fall oändligt tacksam för EN sak:
Vi skulle haft barnkläddesloppis denna helgen, tack gode gud att jag avstyrde det just denna helgen.
Det har varit förhinder av både det ena och andra för andra samt väder tidigare, så kunde inte en av tjejerna ena dagen här och jag kände redan på onsdagen SJÄLV att detta går inte.
Kläder nerburna från vinden, hälften tvättat, märkas, orka fixa, sömnlöshet, nacken, gode värld...
Jag hade dött om detta skulle orkats med just denna helgen.
Jag orkar knappt med mig själv.

TYPISKT dock för alla andra helger har jag varit redo, pigg som en mört.
Men denna helgen, och med denna konstiga huvudvärk på detta, gode värld, jag hade dött.
Nåväl, antingen blit det framöver eller så bara slumpar jag bort det i en "Blocket annons", hugget som stucket.
Jag skiter i´t bara jag tar det lugnt och är pigg tills på måndag igen.
 
Ja, inte alla dagar är på topp i ens liv, det är bara att inse.
Vila idag alltså.
Jag behöver det.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0