Jag hatar Lelleträffen...

Vaknar upp tidigt och orkar faktiskt inte lätta från sängen.
Nej, jag har satt på morgon-tv här, ätit frukost, kaffe och blogg = Lazy lördag!
Ja, det är inte ofta sån´t här händer men ibland så, och när Milou låg kvar och trynade...
Då tänkte jag att då gör jag det också!
Idag.
 
Och vädret inspirerar ju inte direkt till något annat heller.
Ute blåser sommarvind... nej... ute blåser höstvindar MINST SAGT.
Hej oktober, tänkte jag när jag gick ut för att hämta tidningen förut, inte undra på att man vill krypa ner under täcket igen.
 
Och utanför fönstret blåser inte bara höstvindar mitt i sommaren, nej det brummar, fräser och gnikar också.
Lelleträffen in da house!
 
Gud så skönt det ska bli när dom där motorcykelburna fräsnissarna lämnar ön igen efter denna helgen.
Enda gången jag klagar på att bo mitt emot två mackar är just den här långhelgen och även Gotlands svar på E4:an, bilar hör man inte på samma sätt, motorcyklar...
Vroooooom, fräääääs, gniiiiiiiiik, rivstart, högt puttrande motorer, gniiiiiiiik igen!
 
"Raksträckan Söderväg" ska vi fan verkligen inte tala om.
Först drar dom på från Söderport -> rondellen Södercentrum, sen gasar dom på från rondellen FÖRBI OSS (oljud till tusen) till trafikljusen Gutebacken, och sen vidare därifrån till rondellen -> Färjeleden och sen drar dom på igen Toftavägen ut.
Hastighetsskyltar...?
Jo, men jag tror inte motorcykelister hinner SE vad det står på skyltarna för dom kör så jävla fort, dom missar nog just dom nuffrorna.
Eller så skiter dom i hastighetsbegränsning...?
Jag tror nog faktiskt det senare.
I hate motorcyklar, really hate.
 
Idag blir det lite av varje, studentfirande står på agendan lite senare idag.
Sambon har börjat på sitt sommarschema och jobbar så honom ser man knappt, sonen har åkt på fotbollsläger IGEN, så honom ser man ju inte heller.
Dock kom han hem med JÄTTEBRA BETYG!
Jag kan inte vara annat än stolt, ja ungen har läshuvud han går från klarhet till klarhet...
Utom när han är "en vanlig tonåring" då 
Vi ses ikväll, nu ska jag och Milou chilla vidare här en stund till.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0