Min dag på stan med mamma (PUST)...

PUST...
Jag var med mamma på stan idag.
MIN GUD.
 
Ja, inte bara att jag gick med morsan på stan utan ALLT FOLK.
Fy fan, nästa år får Moster Puff baske mig hålla sig i stan för efter två "måste-gå-på-stan-år" har jag fått nog.
Folk, folk. folk och jag är ju så allergisk, mamma stortrivdes, ja, så till den milda grad att när vi stod i en kö till gratisdrinkar, alkoholfria, vid f.d Hamnplan, då stod hon och sjöng högt för sig själv.
Jag skämdes och hyssjade, mamma gapskrattade, jag sa "Skärp dig". mamma skrattade ännu mer.
Tillslut fick vi drinkfan...
 
 
Skål för det!

Det var inte bara sjukt mycket folk, det var sjukt mycket båtar också.

Det fanns inte en millimeter till övers för båtarna att vare sig ta sig ut eller in, jag fattar inte ens hur dom kommit in till sina kajplatser.
 
Så var det kändisar, kändisar på tv...
 
 
... Gudrun & Foppa bland annat, Foppa gjorde mig dock lite STARSTRUCKED måste jag erkänna.
Dessutom var han snyggare i verkligheten än på tv, mamma tyckte tvärtom (suprise-suprise) såklart...
 
 
... men det var fler än så.
Tv-reporter kändisar, statsvetare, tidningsjournalister, skådespelare, författare, ståuppare, politiker, "tankeläsare" ja ALLT och ALLA ni bara kan tänka er i kändisväg.
Ingen idé att jag ens försöker rabbla, jag har ändå glömt hälften, och fota gjorde jag bara om dom tex som här ovan var på tv.
 
Sen var det ju en massa gratisprylar i vanlig ordning...
 
 
Mamma och jag siktade dock in oss MEST på det som gick att äta och dricka.
Ingen av oss hade ätit lunch innan vi drog, men vi åt hela tiden ändå, godis, snacks, små matportioner, kaffe, frukt, drinkar, dricka och ÄNNU MERA GODIS.
 
Och kondomer.
Som ni säkert ser längst fram på bilden.
Ja, jag hämnades lite på mamma för att hon stått och sjungit högt i drinkkön, så när vi passerade kondomtältet (RFSU) så sa jag högt:
"Vänta, jag ska bara gå in och hämta en näve kondomer till XX mamma!"

Mamma:
Äh lägg av!
Jag:
Näe, vänta här nu.
 
När klockan var runt 15, då hade mamma äntligen fått nog, och då fick jag äntligen börja släntra hemåt.
Då hade jag rantat runt i ringen som en annan dåre över hela innerstan.
När vi kom hem slängde jag mig i bersån och somnade till en stund i solen, GUD SÅ SKÖNT, no more.
Och nu jag garderat mig lite inför "kvällspasset" någon av kvällarna här som jag lovat mamma, Nybyggarkussen är PÅ...
Tack gode gud...
Tack gode gud!
 
Nu skall jag se "Project Runway", vi ses imorgon igen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0