Nu är då frågan, slakta till...?

Böckerna jag lånade idag...
 
 
 
... dock inte den översta och den understa, dom hade jag innan.
 
Och just nu lyssnar jag på den översta, "En osynlig" Pontus Ljunghill, en deckare som utspelar sig 1928 och 1958.
Och faktiskt GILLAR jag den.
Inget splattermord och snaskande i sånt, väldigt tidstypisk så det är överkonstapel och konstapel hit och dit, och så är det Reine Brynolfsson som läser.

Jag hade lyssnat på 2 cd´s en annan dag här, och när jag kom hem från bibblan fick jag för mig att jag skulle lyssna på "Gubbe och katt" istället...
Men ändrade mig snabbt tillbaka till "En osynlig" när jag faktiskt insåg:
Jag gillar den!
Så SÅ fick det bli.
 
Så skulle jag färdigställa min klänning i tyget jag älskar så...
 
 
... och inser TVÅ SAKER:
1. Klänningsmodellen passar inte mig.
Lite svårt att se här men den är smal upptill, bred över höfterna och smal igen...
Det såg ut som jag gått från storlek 34/36 till 42 över höfterna.
Det var INTE SNYGGT, dessutom gjorde modellen att mina vader såg tjocka ut.
Jag blev dödsbesviken för jag älskar verkligen tyget och hade bara nertill att sy upp kvar.

2...
 
Då kommer jag på att jag kan kapa den och göra en blus/linne av det för att rädda den lite i alla fall...
 
 
... och här har jag bara knölat upp tyget lite undertill, såg mycket bättre ut när jag provade det själv framför spegeln.
Och när jag står där och provar den själv och tänker att "Den blir bra som linne" då upptäcker jag:
Det lila passpoalbandet jag sytt på som passar så bra till som är i nylon... det repar upp sig lite i ena armhålan TROTS att det är sytt med overlock.
 
Nej...
FAN, jag skulle gjort mitt eget med anoraksnöre och snedslå.
F-A-N, fan, fan!!!!
Ja, så även om jag räddar det till linne så repar det upp sig i armhålan.
Så bra, nu blev jag ju jätteglad.
Verkligen.
 
Nu är då frågan:
Börja om från början och slakta till ett nytt linne när jag har tid framöver, eller slakta det till något barnplagg...?
Ja, vi får väl se VAD DET RÄCKER TILL...mutter...mutter...
 
Så lagade jag mat här förut, dukade till mig och sonen, bara spagetti och köttfärssås visserligen men nu skulle vi ju äta ihop för sonen har varit borta över helgen.
 
In sveper sonen och tar tallrik, mat, ställer på en bricka och sveper vidare in i vardagsrummet!
????
HALLÅ, vad gör du, vi sitter i köket och äter pysen.
- Nej, det är fotboll, jag äter här.
Nej, du äter i köket!
- Nej, TYST NU, du stör i matchen!
 
Jag bara orkade inte.
Gick ut och åt min middag mol allena...
 
 
Mysigt.
Nu ska jag se på tv ihop med sonen, dock inte fotboll, vi ses imorgon igen.
Tygerna jag väntat på har kommit på eftermiddagen, jag fick sms förut, HURRA, alltid något.
Då ska jag sy imorgon, sov gott!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0