Tur i oturen...

Började det regna igårkvälls...?
 
 
Nämen SJÄLVKLART gjorde det väl det!!!
Det hade väl varit konstigt annars!?
 
Nåväl, som det framgår av strippen så regnade det rakt ner, tur i oturen, inte mer än något litet stänk på något litet ställe, så jag får väl vara tacksam för det.
Men ändå...
Nä, jag var INTE SÅ GLAD när det började strila och strila ner från himlen.
 
Idag skiner dock solen och jag ska hämta Lilla Sunshine på dagis 
Hon, jag och mamma ska åka på stranden en liten stund, vi drar till Brissund och så får vi se vad vi hittar på där.
Helt klart är att vi ska sy när vi kommer hem, det har jag i alla fall lovat!
 
Sonen har skolavslutning men där är man "icke önskvärd".
Nej, nu är han ju tonåring och han var förbi här på kvällen igår, då pratade vi och han ville inte.
Jag ringde hans pappa, han skulle inte gå utan dom skulle gå med sonens syskon och han tyckte att jag skulle gå.
Jag kollade avslutningstid med sonen men han "VISSTE INTE" och gled undan frågan gång på gång som en oljad sardin (jotjenahoppla, är det något man visste så var det exakt vilket klockslag ens sommarlov inträdde den saken är klar i alla fall).
Jag fick kolla på Schoolsoft.
Ringde nyss och frågade om han ville att jag skulle komma, och gav även förslag, vilket jag gjorde igår också, att vi kunde gå och ta en glass på Glassmagasinet efter...
Valfri glass.
 
Nope, han ville INTE att jag skulle komma och han ville INTE att vi skulle gå och äta glass efter, han skulle till Kallis med polarna efter.
- Okej...
Inte ens en liten glass?
"Nej, jag ska bara ha mitt betyg sen drar vi!"
Jaha.
Och så var det med det, en ny era har inletts, barnstadiet är för evigt borta.
Han är STOR.
Jag får väl vara glad att jag får låna lite barn ibland så man behåller den där känslan av småbarnsåren ett tag till.
 
Och nu ska jag börja min dag här, nackvärken har faktiskt börja klinga av lite.
Vilan har väl gjort sitt.
Vi ses senare så får vi se hur dagen sett ut!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0