Viktigaste dagen på hela året...

God morgon!
 
Jag är uppe, sambon är väckt, idag är det den viktigaste dagen PÅ HELA ÅRET!
Glöm födelsedagar, glöm fester, glöm allt som har med något att göra, för idag är det:
Stora PUTSAR-FÖNSTERDAGEN!
 
Ringer telefonen, vi svarar inte (bestämmer jag).
Dör någon ute på vägen, vi (läs: jag) bryr oss inte.
Brinner grannens hus ner, don´t care.
Brinner VÅRAT hus ner, bryr mig inte.
Inte ens när brandkåren kommer och försöker tvinga ut oss går vi ut, inte förrens det är klart om vi så brinner inne på kuppen.
Huvudsaken är att fönstren blir rena hur rena dom nu blir av att det brinner, men ja...
Ni fattar grejen.
 
Idag ska det putsas i ett ett-två-ett-två-ett-två-tempo så vi är klara runt 14-tiden.
Alla fyra sidor på fönstren, sambon är informerad.
Sambon putsar för jag kan ju inte, jag assisterar.
Ja, årets BÄSTA dag är här, gud nåde om någon kommer och stör...
Låt oss säga före klockan 15 (för att vara riktigt på den säkra sidan), sen är folk och få välkomna.
Men inte innan!!!!!
 
När jag gjorde morgonpinken för en timme sedan tar jag toarullen och ska rulla ut toapapper och på mig ramlar en SPINDEL UT från pappret.
På min högra hand.
En sådan här stor en med huggtänder framtill, rys, rys, rys.

Jag kan ännu känna dunsen när han nuddade min hand och vidare ner i kakelgolvet.
Ryyyyyys.
 
Tur att jag kissat klart för jag halvflög upp från toasitsen innan jag kom på vad jag faktiskt gjorde på toan plus varför jag behövde pappret.
Kastade toarullen snabbt på spindeln så han blev tillfälligt bedövad, hann fiska upp den och ta papper och mosa honom under pappret med en flaska cillit bang.
Ja, cillit håller minsann RENT på toa på mer än ett sätt!
 
Nä, nu måste jag på sambon igen, hör snarkningar.
Det går inte för sig på årets viktigaste dag, om en halvtimme kör vi.
Vi ses senare!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0